Tiscali ADSL + Linksys Wireless Router
Fra : Kim Morgen

Dato : 24-05-03 15:58

Har anskaffet mig en Linksys BEFW11S4 Wireless Router m/ 4-port switch.
Denne vil jeg gerne have til at erstatte Cisco 677 Routeren der fulgte med
fra Tiscali, men Cisco routeren er udstyret med et RJ-11 stik som så går ind
i et alm. telefon stik i væggen.
Linksys routeren skal have ADSL signalet fra et alm RJ-45 netværksstik.

HVad gør jeg så, for at få dette til at spille sammen?

PS. jeg ved godt, at man kun må benytte det af Tiscali leveret udstyr, men
har dog brug for wireless - og vil helst ikke nøjes med et accesspoint, da
jeg så både skal have et modem, switch samt accesspoint stående (fylder
godt)

Håber på et godt bud - Kim

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 24-05-03 16:08

"Kim Morgen" <kim@morgen.dk> writes:

> [...]
>Linksys routeren skal have ADSL signalet fra et alm RJ-45 netværksstik.

>HVad gør jeg så, for at få dette til at spille sammen?

Cisco 677 er indeholder både en router og et modem. Linksys'en
er kun en router. Du mangler altså et modem for at få den nye
løsning til at spille.

Det skulle ikke undre mig, om det vil virke med en Tiscali
modemløsning. Detaljen er bare, at du kun må proppe én pc
på den. Men hvis det tilfældigvis er din bærbare, som bruger
WiFi, så er det jo et hit.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-05-03 16:34

"Kim Morgen" <kim@morgen.dk> wrote in message
> [...]
> Linksys routeren skal have ADSL signalet fra et alm RJ-45 netværksstik.
>
> HVad gør jeg så, for at få dette til at spille sammen?

Ja, det kan du godt. Men du kan ikke undværre Cisco´en på nogen både. Da
Linksys´en ikke har indbygget modem. Routeren i linksys´en er udelukkende en
ethernet<->ethernet router

Du kan enten sætte kablet fra cisco´en ind i WAN porten på Linksys´en.. og
så viderstille alle porte igennem cisco´en til linksys´en...

Ellers også kan du gå uden om routeren, og bare sætte cisco´en i Linksys´s
switch... Så skal du bare lige huske at slå DHCP serveren fra, og give
routeren en anden IP adresse.. Ellers er der IP konflikt.

Så fungere den bare som et accesspoint. Men du kan som sagt ikke undværre
ciscoen.

> [...]
> jeg så både skal have et modem, switch samt accesspoint stående (fylder

Du kan evt. prøve at høre tiscali om du kan konvatere til modem med ethernet
port... Så kan du frit sætte dette til Linksys´ WAN port, og bruge den som
router...