| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Proceslinie øverst i skærmen Fra : Mette Pallesen | 
  Dato :  24-05-03 14:48 |  
  |   
            Davs gruppe
 
 Et banalt prob: Min onkel har fået møffet sin p.linie først helt ud til
 højre, derefter i forsøget på at få den på plads, helt op i toppen af
 skærmen. Er der der en nem måde at fixe det på? Han vil ha den ned i bunden
 som normalt.
 
 Hejsa
 
 Søren
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Henrik K Hansen (24-05-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik K Hansen | 
  Dato :  24-05-03 14:57 |  
  |   
            Mette Pallesen, du skrev:
 
 > Er der der en nem måde at fixe det på? Han vil ha den ned i bunden
 > som normalt.
 
 Normalt, rigtige mænd har proceslinien i toppen, men venstreklik på den,
 hold museknappen nede og træk den ned i bunden.
 
 -- 
 Henrik
 At henstille kræver både indføling,
 diplomati og ikke mindst mådehold.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Klostervej (24-05-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klostervej | 
  Dato :  24-05-03 18:24 |  
  |   
            
 "Henrik K Hansen" <henrik-k-hansen@adresse.invalid> skrev i en meddelelse
 news:24.05.2003.15.57.06$dk.edb.system.ms-windows$@hkh.dyndns.dk...
 > Mette Pallesen, du skrev:
 >
 > > Er der der en nem måde at fixe det på? Han vil ha den ned i bunden
 > > som normalt.
 >
 > Normalt, rigtige mænd har proceslinien i toppen, men venstreklik på den,
 > hold museknappen nede og træk den ned i bunden.
 >
 > --
 Muligvis skal du først lige højreklikke og slå "lås proceslinie" fra! (men
 den er nok ikke låst, hvis han har fået den flyttet!). Det kan han jo så
 gøre, når den igen er "på plads" i bunden (jeg har også min i toppen).
 Mvh
 Dorthe
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Kirsten Bjorneboe (24-05-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kirsten Bjorneboe | 
  Dato :  24-05-03 22:42 |  
  |  
 
            On Sat, 24 May 2003 19:23:59 +0200, "Klostervej"
 <dorthe2107@hotmail.com> wrote:
 >> Normalt, rigtige mænd har proceslinien i toppen,
 Hvorfor det? Er der en god grund til det?
 Venlig hilsen
 Kirsten
 -- 
 Kirsten Bjørneboe
 http://www.varpelev.dk
Fjern venligst "-delete" ved svar pr email
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Toke Eskildsen (24-05-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Toke Eskildsen | 
  Dato :  24-05-03 23:43 |  
  |  
 
            Kirsten Bjorneboe wrote:
 [Snip Processlinje i toppen]
 > Hvorfor det? Er der en god grund til det?
 Bevægelsesmæssigt kan jeg godt se fidusen: Menulinjen i vinduer samt 
 knapper til størrelsesændring og lukning befinder sig i toppen. Hvis 
 Processlinjen også gør det, skal musen ikke flyttes så langt når den 
 bruges.
 Det vil desuden få start-menuen til at udfolde sig på samme måde som 
 almindelige menuer, hvilket betyder at øjet lettere kan overskue det  
 (der startes hvor musen er i stedet for et stykke ovenfor).
 Jeg kører selv med processlinjen i bunden, men nu jeg tænker over det, 
 kunne det være jeg skulle prøve med topstyring et stykke tid.
 -- 
 Toke Eskildsen -  http://ekot.dk/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Lars Jørgensen (25-05-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars Jørgensen | 
  Dato :  25-05-03 01:22 |  
  |   
            On 24 May 2003 22:43:03 GMT, Toke Eskildsen wrote:
 
 > [Snip Processlinje i toppen]
 > 
 >> Hvorfor det? Er der en god grund til det?
 > 
 > Bevægelsesmæssigt kan jeg godt se fidusen: Menulinjen i vinduer samt 
 > knapper til størrelsesændring og lukning befinder sig i toppen. 
 
 Nemlig. Ofte er overkanten af skærmen også i bedre øjenhøjde.
 
 > Jeg kører selv med processlinjen i bunden, men nu jeg tænker over det, 
 > kunne det være jeg skulle prøve med topstyring et stykke tid.
 
 Jeg har haft proceslinien i toppen de sidste par år og synes det er det
 eneste rigtige sted. Desværre er der sommetider en lille irriterende ting
 ved det. Vinduer kan forsvinde op under den, da Windows ikke helt har styr
 på punktet 0,0 når vinduer skal placeres. Det er nok desværre ikke på
 toppen af MS's liste over ting der skal rettes :(
 Ofte kan det dog klares med Alt+Space - M (move/flyt) - Pil - og flytte
 vinduet med musen.
 
 -- 
 Lars
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Kirsten Bjorneboe (25-05-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kirsten Bjorneboe | 
  Dato :  25-05-03 08:35 |  
  |  
 
            On Sun, 25 May 2003 02:22:11 +0200, Lars Jørgensen <not@real.one>
 wrote:
 >> Bevægelsesmæssigt kan jeg godt se fidusen: Menulinjen i vinduer samt 
 >> knapper til størrelsesændring og lukning befinder sig i toppen. 
 >
 >Nemlig. Ofte er overkanten af skærmen også i bedre øjenhøjde.
 Endnu en god grund: Hvis man arbejder med manuskripter, der står i en
 manusholder foran skærmen, så dækkes det nederste af skærmen af og
 til.
 >> Jeg kører selv med processlinjen i bunden, men nu jeg tænker over det, 
 >> kunne det være jeg skulle prøve med topstyring et stykke tid.
 >
 >Jeg har haft proceslinien i toppen de sidste par år og synes det er det
 >eneste rigtige sted. Desværre er der sommetider en lille irriterende ting
 >ved det. Vinduer kan forsvinde op under den, da Windows ikke helt har styr
 >på punktet 0,0 når vinduer skal placeres. Det er nok desværre ikke på
 >toppen af MS's liste over ting der skal rettes :(
 Præcis! Jeg har også forsøgt med proceslinjen i toppen, kan godt li'
 at ha' den der, men det er træls, når (specielt Ms Office's)
 titellinjer forsvinder op under proceslinjen.
 >Ofte kan det dog klares med Alt+Space - M (move/flyt) - Pil - og flytte
 >vinduet med musen.
 Det vil jeg prøve - den løsning kendte jeg ikke.
 Venlig hilsen
 Kirsten
 -- 
 Kirsten Bjørneboe
 http://www.varpelev.dk
Fjern venligst "-delete" ved svar pr email
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Henrik K Hansen (25-05-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik K Hansen | 
  Dato :  25-05-03 10:00 |  
  |   
            Kirsten Bjorneboe, du skrev:
 
 > Præcis! Jeg har også forsøgt med proceslinjen i toppen, kan godt li'
 > at ha' den der, men det er træls, når (specielt Ms Office's)
 > titellinjer forsvinder op under proceslinjen.
 
 Jeg kører med den her, Skjul proceslinien automatisk, Bevar altid
 proceslinien øverst, så kommer den kun frem når man kører musen op i toppen
 af skærmen, det burde løse det problem.
 
 -- 
 Henrik
 I hope Forte pay their developers well - with that
 rate of progress they really deserve it.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                IzNoGoUd (25-05-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : IzNoGoUd | 
  Dato :  25-05-03 11:40 |  
  |  
 
            On Sun, 25 May 2003 11:00:26 +0200, Henrik K Hansen
 <henrik-k-hansen@adresse.invalid> wrote:
 >> Præcis! Jeg har også forsøgt med proceslinjen i toppen, kan godt li'
 >> at ha' den der, men det er træls, når (specielt Ms Office's)
 >> titellinjer forsvinder op under proceslinjen.
 >
 >Jeg kører med den her, Skjul proceslinien automatisk, Bevar altid
 >proceslinien øverst, så kommer den kun frem når man kører musen op i toppen
 >af skærmen, det burde løse det problem.
 God idé, men jeg kan altså ikke holde ud at den forsvinder, jeg bruger
 shove-it, pt.
 Anden løsnings forslag modtages med kyshånd   
-- 
 best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
 -
 IzNoGoUd Sayz: At vide hvad man ikke ved - er dog en slags alvidenhed.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 LarsS (25-05-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : LarsS | 
  Dato :  25-05-03 21:50 |  
  |  
 
            "IzNoGoUd" <iznogoud@iznogoud.dk> wrote in message
 news:j471dvk2eoao1ts1078r4inv1ih54kfch8@4ax.com...
 > On Sun, 25 May 2003 11:00:26 +0200, Henrik K Hansen
 > <henrik-k-hansen@adresse.invalid> wrote:
 >
 > >> Præcis! Jeg har også forsøgt med proceslinjen i toppen, kan godt li'
 > >> at ha' den der, men det er træls, når (specielt Ms Office's)
 > >> titellinjer forsvinder op under proceslinjen.
 > >
 > >Jeg kører med den her, Skjul proceslinien automatisk, Bevar altid
 > >proceslinien øverst, så kommer den kun frem når man kører musen op i toppen
 > >af skærmen, det burde løse det problem.
 > God idé, men jeg kan altså ikke holde ud at den forsvinder, jeg bruger
 > shove-it, pt.
 >
 > Anden løsnings forslag modtages med kyshånd   
Ja, man skal bare bruge Shove-It
 http://www.phord.com/
Det skubber automatisk vinduer ned under proceslinjen.
 Installér det og glem det... problemet er væk.
 /LarsS
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  Jesper G. Poulsen (30-05-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper G. Poulsen | 
  Dato :  30-05-03 13:02 |  
  |   
            In dk.edb.system.ms-windows, LarsS <sidenius@kabelnettet.dk> says...
 > Installér det og glem det... problemet er væk.
 
 Til gengæld opstår et nyt problem hvis man bruger Winbar. Shove-it skal 
 absolut flytte Winbar lidt op/ned på skærmen (Winbar ligger normalt lige 
 op ad Taskbar).
 
 
 -- 
 Med venlig hilsen/best regards
 Jesper G. Poulsen
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   LarsS (30-05-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : LarsS | 
  Dato :  30-05-03 14:36 |  
  |   
            "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> wrote in message
 news:MPG.194166b6df9fdf9998a300@news.tele.dk...
 > In dk.edb.system.ms-windows, LarsS <sidenius@kabelnettet.dk> says...
 > > Installér det og glem det... problemet er væk.
 >
 > Til gengæld opstår et nyt problem hvis man bruger Winbar. Shove-it skal
 > absolut flytte Winbar lidt op/ned på skærmen (Winbar ligger normalt lige
 > op ad Taskbar).
 
 okay, men hvad er Winbar? (Iøvrigt vil Shove-It heller
 ikke placere Norton Sysdoc ordentligt op ad Taskbar).
 
 /LarsS
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                    Jesper G. Poulsen (30-05-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper G. Poulsen | 
  Dato :  30-05-03 21:12 |  
  |  
 
            In dk.edb.system.ms-windows, LarsS <sidenius@kabelnettet.dk> says...
 > okay, men hvad er Winbar? (Iøvrigt vil Shove-It heller
 En særdeles fed util.
 http://www.winbar.nl/screenshots.php
-- 
 Med venlig hilsen/best regards
 Jesper G. Poulsen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Henrik K Hansen (25-05-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik K Hansen | 
  Dato :  25-05-03 22:05 |  
  |   
            LarsS, du skrev:
 
 > Ja, man skal bare bruge Shove-It
 
 Det er altid en god ide at læse det man svarer på.
 
 -- 
 Henrik
 Gak ikke til Usenet efter råd, thi de vil
 sige ja, nej og prøv en anden nyhedsgruppe.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                LarsS (25-05-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : LarsS | 
  Dato :  25-05-03 22:11 |  
  |   
            "Henrik K Hansen" <henrik-k-hansen@adresse.invalid> wrote in message
 news:25.05.2003.23.04.45$dk.edb.system.ms-windows$@hkh.dyndns.dk...
 > LarsS, du skrev:
 >
 > > Ja, man skal bare bruge Shove-It
 >
 > Det er altid en god ide at læse det man svarer på.
 
 Helt bestemt, og for proces-linje øverst findes kun
 shove-it, det kan da ikke gentages for tit....
 (Og et link er da osse godt).
 
 /LarsS
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |