MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Proceslinie øverst i skærmen
Fra : Mette Pallesen

Dato : 24-05-03 14:48

Davs gruppe

Et banalt prob: Min onkel har fået møffet sin p.linie først helt ud til
højre, derefter i forsøget på at få den på plads, helt op i toppen af
skærmen. Er der der en nem måde at fixe det på? Han vil ha den ned i bunden
som normalt.

Hejsa

Søren

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 24-05-03 14:57

Mette Pallesen, du skrev:

> Er der der en nem måde at fixe det på? Han vil ha den ned i bunden
> som normalt.

Normalt, rigtige mænd har proceslinien i toppen, men venstreklik på den,
hold museknappen nede og træk den ned i bunden.

--
Henrik
At henstille kræver både indføling,

Fra : Klostervej

Dato : 24-05-03 18:24

"Henrik K Hansen" <henrik-k-hansen@adresse.invalid> skrev i en meddelelse

> Normalt, rigtige mænd har proceslinien i toppen, men venstreklik på den,
> hold museknappen nede og træk den ned i bunden.
>
> --
Muligvis skal du først lige højreklikke og slå "lås proceslinie" fra! (men
den er nok ikke låst, hvis han har fået den flyttet!). Det kan han jo så
gøre, når den igen er "på plads" i bunden (jeg har også min i toppen).
Mvh
Dorthe

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 24-05-03 22:42

On Sat, 24 May 2003 19:23:59 +0200, "Klostervej"
<dorthe2107@hotmail.com> wrote:

> [...]

Hvorfor det? Er der en god grund til det?

Venlig hilsen
Kirsten
--

Kirsten Bjørneboe
http://www.varpelev.dk

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 24-05-03 23:43

Kirsten Bjorneboe wrote:

[Snip Processlinje i toppen]

> Hvorfor det? Er der en god grund til det?

Bevægelsesmæssigt kan jeg godt se fidusen: Menulinjen i vinduer samt
knapper til størrelsesændring og lukning befinder sig i toppen. Hvis
Processlinjen også gør det, skal musen ikke flyttes så langt når den
bruges.

Det vil desuden få start-menuen til at udfolde sig på samme måde som
almindelige menuer, hvilket betyder at øjet lettere kan overskue det
(der startes hvor musen er i stedet for et stykke ovenfor).

Jeg kører selv med processlinjen i bunden, men nu jeg tænker over det,
kunne det være jeg skulle prøve med topstyring et stykke tid.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 25-05-03 01:22

On 24 May 2003 22:43:03 GMT, Toke Eskildsen wrote:

> [Snip Processlinje i toppen]

> Bevægelsesmæssigt kan jeg godt se fidusen: Menulinjen i vinduer samt
> knapper til størrelsesændring og lukning befinder sig i toppen.

Nemlig. Ofte er overkanten af skærmen også i bedre øjenhøjde.

> Jeg kører selv med processlinjen i bunden, men nu jeg tænker over det,
> kunne det være jeg skulle prøve med topstyring et stykke tid.

Jeg har haft proceslinien i toppen de sidste par år og synes det er det
eneste rigtige sted. Desværre er der sommetider en lille irriterende ting
ved det. Vinduer kan forsvinde op under den, da Windows ikke helt har styr
på punktet 0,0 når vinduer skal placeres. Det er nok desværre ikke på
toppen af MS's liste over ting der skal rettes :(
Ofte kan det dog klares med Alt+Space - M (move/flyt) - Pil - og flytte
vinduet med musen.

--
Lars

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 25-05-03 08:35

On Sun, 25 May 2003 02:22:11 +0200, Lars Jørgensen <not@real.one>
wrote:

>Nemlig. Ofte er overkanten af skærmen også i bedre øjenhøjde.

Endnu en god grund: Hvis man arbejder med manuskripter, der står i en
manusholder foran skærmen, så dækkes det nederste af skærmen af og
til.

> [...]
>på punktet 0,0 når vinduer skal placeres. Det er nok desværre ikke på
>toppen af MS's liste over ting der skal rettes :(

Præcis! Jeg har også forsøgt med proceslinjen i toppen, kan godt li'
at ha' den der, men det er træls, når (specielt Ms Office's)
titellinjer forsvinder op under proceslinjen.

>Ofte kan det dog klares med Alt+Space - M (move/flyt) - Pil - og flytte
>vinduet med musen.

Det vil jeg prøve - den løsning kendte jeg ikke.

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 25-05-03 10:00

Kirsten Bjorneboe, du skrev:

> Præcis! Jeg har også forsøgt med proceslinjen i toppen, kan godt li'
> at ha' den der, men det er træls, når (specielt Ms Office's)
> titellinjer forsvinder op under proceslinjen.

Jeg kører med den her, Skjul proceslinien automatisk, Bevar altid
proceslinien øverst, så kommer den kun frem når man kører musen op i toppen
af skærmen, det burde løse det problem.

--
Henrik
I hope Forte pay their developers well - with that

Fra : IzNoGoUd

Dato : 25-05-03 11:40

On Sun, 25 May 2003 11:00:26 +0200, Henrik K Hansen
<henrik-k-hansen@adresse.invalid> wrote:

>Jeg kører med den her, Skjul proceslinien automatisk, Bevar altid
>proceslinien øverst, så kommer den kun frem når man kører musen op i toppen
>af skærmen, det burde løse det problem.
God idé, men jeg kan altså ikke holde ud at den forsvinder, jeg bruger
shove-it, pt.

Anden løsnings forslag modtages med kyshånd

--
best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
-

Fra : LarsS

Dato : 25-05-03 21:50

"IzNoGoUd" <iznogoud@iznogoud.dk> wrote in message

> God idé, men jeg kan altså ikke holde ud at den forsvinder, jeg bruger
> shove-it, pt.
>
> Anden løsnings forslag modtages med kyshånd

Ja, man skal bare bruge Shove-It
http://www.phord.com/
Det skubber automatisk vinduer ned under proceslinjen.
Installér det og glem det... problemet er væk.

/LarsS

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-05-03 13:02

In dk.edb.system.ms-windows, LarsS <sidenius@kabelnettet.dk> says...
> Installér det og glem det... problemet er væk.

Til gengæld opstår et nyt problem hvis man bruger Winbar. Shove-it skal
absolut flytte Winbar lidt op/ned på skærmen (Winbar ligger normalt lige
op ad Taskbar).

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : LarsS

Dato : 30-05-03 14:36

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> wrote in message
> [...]
>
> Til gengæld opstår et nyt problem hvis man bruger Winbar. Shove-it skal
> absolut flytte Winbar lidt op/ned på skærmen (Winbar ligger normalt lige

okay, men hvad er Winbar? (Iøvrigt vil Shove-It heller
ikke placere Norton Sysdoc ordentligt op ad Taskbar).

/LarsS

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-05-03 21:12

In dk.edb.system.ms-windows, LarsS <sidenius@kabelnettet.dk> says...
> okay, men hvad er Winbar? (Iøvrigt vil Shove-It heller

En særdeles fed util.

http://www.winbar.nl/screenshots.php

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 25-05-03 22:05

LarsS, du skrev:

> Ja, man skal bare bruge Shove-It

Det er altid en god ide at læse det man svarer på.

--
Henrik
Gak ikke til Usenet efter råd, thi de vil

Fra : LarsS

Dato : 25-05-03 22:11

"Henrik K Hansen" <henrik-k-hansen@adresse.invalid> wrote in message

> Det er altid en god ide at læse det man svarer på.

Helt bestemt, og for proces-linje øverst findes kun
shove-it, det kan da ikke gentages for tit....
(Og et link er da osse godt).

/LarsS