I gang med asp.net ?
Fra : SpookiePower

Dato : 24-05-03 14:21

Jeg har rodet lidt med asp men vil nu gerne prøve asp.net
Er det korrekt at man skal have nedenstående installeret
for at kunne bruge asp.net ?

IIS 5.0
Net.framework
MDAC 2.6

Fra : Andreas Møller

Dato : 24-05-03 14:26

SpookiePower wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Jeg har rodet lidt med asp men vil nu gerne prøve asp.net
> Er det korrekt at man skal have nedenstående installeret
> [...]

Dette er desværre ikke et svar. Men hvad er MDAC?? Jeg har nemlig
nogle problemer med at afvikle aspx-sider på en server.

Men ja, de 2 første kan jeg i hvert fald svare ja til.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-05-03 14:36

"Andreas Møller" <moller1@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Dette er desværre ikke et svar. Men hvad er MDAC??

Microsoft Data Access Components

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : SpookiePower

Dato : 24-05-03 14:39

MDAC står for - Microsoft Data Access Components.
Jeg mener denne skal være installeret for at kunne benytte
NET-framework, men er ikke sikker

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-05-03 14:36

"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> wrote in message
> Er det korrekt at man skal have nedenstående installeret
> for at kunne bruge asp.net ?
>
> IIS 5.0
> Net.framework
> MDAC 2.6

Minimum MDAC 2.7

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Andreas Møller

Dato : 24-05-03 14:43

> Minimum MDAC 2.7

Hvor får man fat i den/det - og hvordan kan jeg se om den/det er
installeret??

mvh
Møller

Fra : SpookiePower

Dato : 24-05-03 14:50

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> wrote in message

> Minimum MDAC 2.7
>
> mvh/Peter Lykkegaard

Er det den som kan hentes her ?
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/nhp/Default.asp?contentid
=28001860

Fra : Trigger_One

Dato : 25-05-03 12:22

> Er det den som kan hentes her ?
> http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/nhp/Default.asp?contentid
> =28001860

Nope, det må været det her:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/downloads/list/dataaccess.as
vh TriggerOne

Fra : Trigger_One

Dato : 25-05-03 12:53

Surt at gå forgæves, men om du har den, kan du finde ud af inde i Kontrolpanelet
ODBC / Datakilder

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/downloads/list/dataaccess.asp

Fandt ud af at linket ikke kan li´ at blive brækket over. Prøver igen med 'p' til
sidst.
vh
Trigger_One

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-05-03 14:51

SpookiePower skrev:

> Jeg har rodet lidt med asp men vil nu gerne prøve asp.net
> Er det korrekt at man skal have nedenstående installeret
> for at kunne bruge asp.net ?

Du har fået svar på spørgsmålet - jeg vil bare gøre opmærksom på at
..net-spørgsmål (herunder asp.net-spørgsmål) har fået deres egen
gruppe: <news:dk.edb.programmering.dotnet>
--
Jens Gyldenkærne Clausen