Campingtur til England
Fra : *

Dato : 24-05-03 12:57

Hej.
Vi er et par der gerne vil campere på en rundtur i England. Er der nogen der
har prøvet det? Hvad er den billigste vej til England i bil? Hvordan kommer
man gennem tunnelen og hvad koster det? Kan nogen anbefale nogle landsdele?
Vi er interesseret i natur, haver, dyr og vandreture samt historie.
Med venlig hilsen
TS

Fra : Ped

Dato : 24-05-03 15:18

* wrote:
> [...]
> har prøvet det? Hvad er den billigste vej til England i bil? Hvordan kommer
<snip>

Prøv dette link:

http://www.cheapest-channel-crossing.co.uk/

Med hensyn til tunnellen, så foregår det omtrent som ved en
færgeoverfart, d.v.s. man kører gennem et check-in system og betaler,
får anvist en bane hvor man skal være på plads inden et vist tidspunkt
(man kan evt. fordrive lidt tid i terminalbygningen inden). Man bliver
herefter dirigeret om bord på toget, enten ad en ende-indgang eller en
sideindgang og fortsætter op gennem toget indtil man holder bag en
anden. Når toget er klart lukkes skilledørene mellem vognene, men der er
persondøre, så man kan godt gå fra en vogn til en anden under
overfarten. Der er toiletter, men ellers ingen opholdsfaciliteter om
bord, man bliver normalt siddende i (eller ved) sit køretøj i de 35
minutter det varer. Toget har sin egen radiofrekvens, som man kan
indstille sin bilradio på og få diverse information. Der er små vinduer
man kan kigge ud af før toget kører ned i tunnellen, eller når man
kommer op på den anden side, men ellers ser man intet, men mærker kun en
svag skrumplen. For motorcyklister kan jeg tilføje, at personalet
tilbyder et stativ til sikring af cyklen, men vi havde ingen problemer
med blot at lade den stå på centralstøtten. Der er ingen voldsomme
bevægelser. Se evt. et billede her:

http://home20.inet.tele.dk/pedmail/tunnel.htm

M.v.h.

Jens L. Pedersen