er der nogle der ved hvordan man får sin a~
Fra : tommy

Dato : 24-05-03 10:21

er der nogle der ved hvordan man får sin adsl forbinelse til at virke i
lindows. I gemmen netkorte. Jeg har TDC

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 24-05-03 10:24

tommy wrote:
> er der nogle der ved hvordan man får sin adsl forbinelse til at virke i
> lindows. I gemmen netkorte. Jeg har TDC

Det spørgsmål må vist omformuleres til: Hvordan får du dit netværkskort til
at fungere.

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : tommy

Dato : 24-05-03 11:05

Lars Dybdahl <lars@dybdahl.net> wrote in

> Det spørgsmål må vist omformuleres til: Hvordan får du dit
> netværkskort til at fungere.
>
> Lars.

ved du hvordan kan får det til at fungere

Fra : Dan

Dato : 24-05-03 11:27

"tommy" <ret@sefsg.rt> wrote in message
> er der nogle der ved hvordan man får sin adsl forbinelse til at virke i
> lindows. I gemmen netkorte. Jeg har TDC
---------
Hvis du har sat "Plug and Play OS" til yes i Bios ,så prøv at ændre til no.
Det hjalp mig (TDC BB) .

/ Dan

Fra : Peter Jensen

Dato : 24-05-03 11:32

tommy wrote:

> er der nogle der ved hvordan man får sin adsl forbinelse til at virke
> i lindows. I gemmen netkorte. Jeg har TDC

Prøv '/sbin/dhcpcd eth0' som root. TDC bruger vist ganske almindelig
DHCP til at uddele IP adresser. Selvfølgeligt er det ikke noget du skal
gøre manuelt, men jeg kender desværre ikke Lindows' init system. Det kan
også være at du har problemer med driveren til netværkskortet. Hvad
siger '/sbin/ifconfig'?

--
PeKaJe

Never trust anybody whose arm is bigger than your leg.

Fra : Kent Friis

Dato : 24-05-03 12:40

Den 24 May 2003 09:20:36 GMT skrev tommy:
>er der nogle der ved hvordan man får sin adsl forbinelse til at virke i
>lindows. I gemmen netkorte. Jeg har TDC

Hvilken type ADSL?

TDC har lige så mange forskellige ADSL-pakker, som der findes måder at
sætte det op på...

1. PPPoATM
2. DHCP
3. Fast IP + ethernet-ethernet router (som kan bruges eller ej alt efter
forgodtbefindende)

Den eneste jeg er i tvivl om TDC tilbyder er PPPoE.

Mvh
Kent
--
8:16pm up 2:37, 1 user, load average: 101.21, 95.46, 55.85
164 processes: 62 sleeping, 102 running, 0 zombie, 0 stopped

With XMMS tugging along nicely, playing Vivaldi...

Fra : Ivar Madsen

Dato : 24-05-03 16:58

Kent Friis skrev Lørdag den 24. maj 2003 13:39 i dk.edb.system.unix:

> TDC har lige så mange forskellige ADSL-pakker, som der findes måder
> at sætte det op på...
> 1. PPPoATM
> Den eneste jeg er i tvivl om TDC tilbyder er PPPoE.

PPPoA er udfaset som nyinstall for længe siden, mere end et år, mener
jeg. Da gik man over til PPPoE, som jeg har hørt noget om skal udfases
som nyinstall også, men om det har hold i virkeligheden er jeg ikke
sikker på.

Ivar Madsen

Fra : Kent Friis

Dato : 24-05-03 17:09

Den Sat, 24 May 2003 17:57:33 +0200 skrev Ivar Madsen:

>PPPoA er udfaset som nyinstall for længe siden, mere end et år, mener
>jeg.

Men kunderne er vel ikke blevet "tvangsopgraderet", så det kan
sagtens ske at en der er ved at installere linux for første gang
har en gammel PPPoATM forbindelse.

>Da gik man over til PPPoE, som jeg har hørt noget om skal udfases
>som nyinstall også, men om det har hold i virkeligheden er jeg ikke
>sikker på.

Men TDC tilbyder det altså (eller gjorde) - ok, så er der vist ikke
nogen ADSL-typer de ikke har.

Mvh
Kent
--
"A computer is a state machine.
Threads are for people who can't program state machines."

Fra : Ivar Madsen

Dato : 24-05-03 18:40

Kent Friis skrev Lørdag den 24. maj 2003 18:09 i dk.edb.system.unix:

> Men kunderne er vel ikke blevet "tvangsopgraderet", så det kan
> sagtens ske at en der er ved at installere linux for første gang
> har en gammel PPPoATM forbindelse.

Ikke hvad jeg har hørt noget om, og det vil nok også være tosset af TDC
at gøre det, som *jeg* ser det

1. Det er ikke alle PPPoA kunder's ADSLmodem der kan køre Ethernet.
2. De første ADSL kunder har selv købt deres ATM netkort for mange
penge, hvis de bliver tvunget til at skifte det ud med et nyt Ethernet
kort de også selv skal købe, vil de blive utilfresse, og måske skift
udbyder.
3. Der vil være en del kunder der ikke selv kan klare konventeringen,
og dermed vil være suport tunge, suport er dyrt.
4. Selv samme DSLAM kan klare både ATM og Ethernet kunder.

Jeg kan alså ikke regtigt se nogen grund til at TDC skulle
tvangskonventere kunder fra PPPoA til PPPoE. Skulle de endelig lukke
og slukke for PPPoA så skulle de konventere til det forsatte produkt
til private DHCP.

Men jeg er jo alså ikke TDC, så måske de ser anderledes på det,,,

Ivar Madsen