Ericsson modem - Router eller Switch?
Fra : Mario Lindenskov

Dato : 23-05-03 23:51

Jeg er lidt i vildrede..... Jeg skal sætte en ekstra computer op hos
min nabo og han har ADSL løsningen med Ericsson modemet (privat, 1
dynamisk IP).
Som det kører nu, husker jeg ikke umiddelbart han har noget program
kørende til at ringe op (er det ikke PPPoE det hedder?). Skal det så
være en switch (i TDC´s installations guider på nettet nævnes en Unex
switch!!??) eller skal det være en en router hvor man plugger den i
modemet og sætter den til at ringe op med brugernummer "120xxxxxxx" og
passsword via PPPoE.
Jeg overvejer en SMC Barricade eller en D-Link 604, de skulle vel nok
kunne klare opgaven, hvis det ellers skal være en router.

Hvordan kender Ericssoon modemet i øvrigt brugernummer og password i
dag??

På forhånd tak

Mvh Mario Lindenskov

Fra : Niels Buus Christens~

Dato : 24-05-03 09:40

Erricson modemet er for-programmeret fra Tele Danmarks side så vidt jeg ved.
Når du sætter routeren op, skal du blot sætte den til DHCP.

/Niels

"Mario Lindenskov (slet VM8FB)" <mario.carina@VM8FBmail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:10537303350.0513993417488869@dtext.news.tele.dk...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-05-03 16:36

"Niels Buus Christensen" <spaam.mail@nielsbuus.dk> wrote in message
> Erricson modemet er for-programmeret fra Tele Danmarks side så vidt jeg
ved.
> Når du sætter routeren op, skal du blot sætte den til DHCP.

NEJ, når der skal ringes op med bruger og adgangskode. Er det den gamle
netexpress løsning...

Der kan ikke bare sættes en switch op og computerne henter IP fra DHCP...
Der skal sættes en router på modemmet, og routeren skal sættes op med bruger
og adgangskode under PPPoE setup

Fra : Karsten Andersen

Dato : 27-05-03 18:59

Sat, 24 May 2003 17:35:49 +0200, skrev Bjarke Hansen, på 14 linier, i
<3ecf9145$0$48887$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

>Der kan ikke bare sættes en switch op og computerne henter IP fra DHCP...
>Der skal sættes en router på modemmet, og routeren skal sættes op med bruger
>og adgangskode under PPPoE setup

Kommer da an på hvilket system man har med ericsson modemet.
Mit gamle HM220di kørtefint med en hub eller swich og 2 dynamiske
ip'er.
Men det kræver man har 2 ip'er
1 fast ip dur ikke hvis maskinerne skal være på nettet på samme tid.

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-05-03 19:07

In dk.edb.internet.udbydere.xdsl, Karsten Andersen <karsten@jyde.cc>
says...
> Mit gamle HM220di kørtefint med en hub eller swich og 2 dynamiske
> ip'er.

Du havde heller ikke en PPPoE-løsning. Læs hele Bjarkes indlæg (han ved
hvad han snakker om).

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-05-03 17:48

In dk.edb.internet.udbydere.xdsl, Niels Buus Christensen
<spaam.mail@nielsbuus.dk> says...
> Erricson modemet er for-programmeret fra Tele Danmarks side så vidt jeg ved.

Ikke korrekt. Modemmet kan intet selv, intet.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-05-03 17:47

In dk.edb.internet.udbydere.xdsl, Mario Lindenskov
<mario.carina@VM8FBmail.tele.dk> says...
> Hvordan kender Ericssoon modemet i øvrigt brugernummer og password i
> dag??

Det gør det ikke. Det er kun et stykke hardware der konverterer mellem
ADSL og ethernet.