application/ms-tnef attacment og Mozilla
Fra : Mogens Dybæk Christe~

Dato : 23-05-03 20:49

Af en eller anden grund er ting jeg mailer hjem fra mit job begyndt at
ankomme i dette underlige format.

Lidt googleri afslørede hurtigt at det er et M$-specifikt format, og
jeg fandt også flere værktøjer til dekodning. tnef 1.2.1 fra
sourceforge.net ser umiddelbrt ud til at fungere fint fra
kommandolinien.

Men jeg ville jo gerne have den ind i Preferences i Mozilla på en måde
så jeg ikke skal håndtere det manuelt. Hvis jeg for
application/ms-tnef sætter kommandolinien til "tnef %s", med eller
uden "-w" som ellers anbefales i man sidens eks. med mutt, virker det
ikke. "tnef -t %s" burde vise indholdet af filen, men det virker
heller ikke. I hvert fald lukker vinduet inden jeg når at se noget.

Nogen der har fået det til at virke? Google gør mig til pessimist
på det punkt.

--
Mogens Dybæk Christensen
e-mail mdc at mail dot tele dot dk

Fra : Ole

Dato : 24-05-03 00:14

Den Fri, 23 May 2003 21:48:49 +0200. skrev Mogens Dybæk Christensen:

> [...]
> heller ikke. I hvert fald lukker vinduet inden jeg når at se noget.
>
> Nogen der har fået det til at virke? Google gør mig til pessimist
Har du hentet opdatering til html rendering ?

Fra : Mogens Dybæk Christe~

Dato : 25-05-03 10:36

Nej, jeg har ikke specifikt hentet den HTML-opdatering. Hvor ligge
den?

Jeg kører Debian stable med Mozilla 1.0. Et forsøg på at installre 1.3
binært fra en tarball mislykkeden, ville ikke starte. Men jeg har
seriøst overvejet at hente sovsen til Mozilla 1.3.x, så jeg kan rulle
en der passer.

Fra : Ole

Dato : 25-05-03 11:23

Den Sun, 25 May 2003 11:36:09 +0200. skrev Mogens Dybæk Christensen:

> [...]
> binært fra en tarball mislykkeden, ville ikke starte. Men jeg har
> seriøst overvejet at hente sovsen til Mozilla 1.3.x, så jeg kan rulle
Hvilken Linux kører du ?

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 25-05-03 11:23

mdc@mail.tele_.dk (Mogens Dybæk Christensen) writes:

> [...]
> binært fra en tarball mislykkeden, ville ikke starte. Men jeg har
> seriøst overvejet at hente sovsen til Mozilla 1.3.x, så jeg kan rulle

Eller ser her:

http://debian.relativ.org/

(fundet på http://www.apt-get.org/)

/Rasmus

Memory is like gasoline. You use it up when you are running. Of
course you get it all back when you reboot.
-- Microsoft help desk

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 25-05-03 11:24

"Ole" <ole@osp.remove.dk> writes:

> Hvilken Linux kører du ?

"Jeg kører Debian stable [...]"

/Rasmus

Just install Windows. It will crash once a day, and your hardware
will no longer be the poblem.

Fra : JHP

Dato : 25-05-03 17:44

"Mogens Dybæk Christensen" <mdc@mail.tele_.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg fandt også flere værktøjer til dekodning. tnef 1.2.1 fra
> sourceforge.net ser umiddelbrt ud til at fungere fint fra

Rygterne (en mac forums) vil vide, at det er Exchange der benytter det når
den snakker med Outlook klienter. Specielt skulle man komme ud for den type
filer når du sender fra Outlook til en modtager der står til at modtage
mails som RTF og ikke tekst eller html.

Jeg modtager engang imellem den slags mails i Outlook Express og sender dem
efter følgende ind til mit arbejde (hvor vi bruger Exchange) og derefter
sender dem retur (jeg kan ikke lige huske om jeg gør noget ved mail'en). Det
plejer at løse problemet.

Så prøv at se om det er din adresse der står som RTF på dit arbejde.
Det er måske løsningen, når du nu har kontrol over de mails der bliver sendt
til dig.

mvh Joakim

Fra : Mogens Dybæk Christe~

Dato : 25-05-03 18:33

Tak til både Joakim og Rasmus!

Jeg prøver Mozilla fra debian.relativ.org

Min job-maskine kører Outlook, og fik af andre grunde en Service pack
i nakken forleden.

Fra : Mogens Dybæk Christe~

Dato : 26-05-03 21:32

Mozilla 1.3 rullede lige ind uden problemer.

Ved endnu ikke om det ændrer på håndtering af m-tnef.

Fra : Mogens Dybæk Christe~

Dato : 27-05-03 18:40

mdc@mail.tele_.dk (Mogens Dybæk Christensen) writes:

> Mozilla 1.3 rullede lige ind uden problemer.
>
> Ved endnu ikke om det ændrer på håndtering af m-tnef.

Næh, men det hjalp på Mozilla generelt.