curly coated retrivere
Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 23-05-03 20:46

Hejsa

Jeg vil gerne høre om nogen i gruppen har erfaring med de curly coated
retrivere ?, vi har nu kigget efter en retriver men kunne ikke helt bestemme
os for hvad retriver det skulle være, har så fra Rinnie´s gode historie og
forklaringer og med min egen erfaring og hjælp fra hundetræneren udvalgt
flatteren og den curly coated retrivere, men tænkte på om nogen herfra har
erfaring med den curly coated ?

Er da forresten lidt ked af de mails jeg privat har modtaget ang. den
dominerende rotweiler, lad mig slå fast med det samme, så var hunden aldrig
tiltænkt os, vi var med mine svigerforældre derude og kigge, samt ude for at
se en flatter der. og nej de kom for at kigge på en blanding g ikke
rotweileren, så er ked af mange åbenbart mener jeg er dybt god nat og ville
have sådan en hund med mine børn, da det aldrig var planen, og jeg stadig er
overbevist om hunden med den rette leder kan blive en god hund, nå det var
lidt af sporet, sorry

MVH
Gitte

Fra : Jane Kiilerich

Dato : 23-05-03 21:31

Hej

Jeg har selv flattere, men er gennem DRK instruktør for en curly på et
overgangshold, og jeg syntes at de to hunde er meget forskellige. Min
erfaring er at curlyen virker lidt mere reserveret, mentilgengæld heller
ikke så vims som flatten.

Skal du bruge hunden til noget specielt?

Mvh

JAne

Tlf.: 9838 3948 / 5059 3948
mail@Retrieverne.dk
http://www.Retrieverne.dk

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 24-05-03 08:06

Hejsa Jane

Ja som sådan så er meningen en familiehund, men som jeg vil gå til
lydighedstræning med, og måske konkurrence hvis vi da bliver så dygtige, men
kun for sjovt, da det bare er en familehund vi er på udgik efter

MVH
Gitte

Fra : Kr Kristensen

Dato : 24-05-03 18:39

> [...]
men
> kun for sjovt, da det bare er en familehund vi er på udgik efter

Hej
Hvis du ikke ved det så er der en udstilling i morgen Søndag på Fyn KIK på
Retrieverne.dk under aktiviteter officele
Jeg har selv flatter og du skal lige vide ar det er hunde som skal
aktiveres meget men selvfølgelig er en god familiehund HVIS den bliver
aktiveret
mvh
Kristian

Fra : Helle Jensen

Dato : 24-05-03 17:52

Hej Gitte

Håber ikke jeg træder i et følsomt emne, men havde du ikke lige fået en
papillionhvalp og ventede på en mops? Eller husker jeg helt forkert.

Nysgerrige hilsner fra

Helle

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 25-05-03 01:22

Hejsa

Det er bare iorden, det skal ikke være nogen hemlig, men papillonen har vi
af flere årsager ikke, hvilket intet havde med hunden af gøre, den var vi
meget glade for vil ikke komme nærmere ind på det her, da jeg ikke
syntes det kommer andre ved kan fortælle hun altså ikke bare er solgt
videre eller hvad folk kunne tro, hun er tilbage ved sin opdrætter.
Allerede inden vi fik den havde manden jo sunget om større hund da det er
hvad han er vant til og jeg kan også godt lide dem, men foretrækker
bare for det meste de små racer Der er så nogen få større racer jeg kan
lide og det er især retriverne.

Ang. mopsen så er jeg bestemt interesseret, men igen er gemalen kommet
itvivl om det er det rette og det grundlag vil jeg respektere og vil lige så
gerne have stor hvis det er en af de racer som jeg kan lide og som
retriverne er en hund som man efter min mening altid kan arbejde med, som
jeg jo også meget gerne vil -)

Håber det hjalp dig lidt, men kan godt forstå du syntes det var forvirende

MVH
Gitte

Fra : Jonas

Dato : 25-05-03 11:25

Hej Gitte

Nu skal jeg lige have tilfredsstillet min nysgerrighed
Jeg har fulgt lidt med i hvordan du hjalp en tilløben pekingeser....godt
gjort!
Men hvordan endte historien egentlig?

Venlig hilsen

Jonas

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 25-05-03 12:27

Hejsa

Hun blev hentet af ejerens familie som alligevel gerne ville have hendeefter
et par dages betænkningstid så håber hun hardet godt, og håber vi høre
fra dem som lovet.

MVH
Gitte

Fra : Helle Jensen

Dato : 25-05-03 11:53

Hej Gitte

Tak for dit svar. Du har helt ret i, at det ikke kommer mig eller andre ved,
hvorfor I ikke længere har jeres hvalp Nu ved jeg i hvert fald, at min
hukommelse ikke er ved at svigte og kan stoppe med at undre mig.

Jeg kan i øvrigt fortælle, at jeg kender en enkelt curly coated, og den
virker som andre også skriver noget reserveret over for fremmede - både
hunde og mennesker. Den virker imidlertid også som om, at den er meget
trofast over for sine mennesker. Hvordan den er træningsmæssigt ved jeg
intet om. Men det er da en fantastisk hund at se på - mærkelig, men på sådan
en god måde

Mange hilsner

Helle

Se mine hunde på: www.helleshunde.dk

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 25-05-03 12:28

Hejsa

Ja vi er lige nu på vej ud af døren, så skriver når vi ahr været nede og se
de curlycoated, glæder mig jo helt vildt

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-05-03 08:32

> [...]
> flatteren og den curly coated retrivere, men tænkte på om nogen herfra har

Jeg har flere gange trænet på markprøve i DRK med en Curly, den er meget
aktiv og hurtig. Lidt samme sind som vores flat.

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-05-03 08:32