/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
IBM T30 og mega prisfald?? meget mystisk..~
Fra : michael bennati scho~


Dato : 23-05-03 19:16

Kan nogen forklare følgende:

Et kig i edbpriser.dk viser at IBM Thinkpad T23 er styrtdykket i pris. Den
er på kun een uge faldet med ca. 16000kr. og sælges stadig for 23.000kr mod
godt 11.000kr det billigste sted.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1464657909

Også i Tyskland koster denne maskine over 21000kroner. Kig her:
http://www.geizhals.at/eu/?a=15962

Maskinen er jo mere end middelmådigt udstyret mht processor, grafikkort,
ram, skærmopløsning osv osv i forhold til dagens maskiner. Hvad kan
berettige denne vanvittigt høje pris?? Er IBM bare så meget bedre end alle
andre mærker i kvalitet og forabejdning eller hvad??
Og hvordan kan laptops.dk sælge den til halvpris i forhold til DK og
Tyskland?? Jeg fatter minus og håber at nogen kan forklare ovenstående. For
hvis det er et enestående godt tilbud, er det vel bare om at slå til??
Håber på lidt hjælp her...
mvh Michael

jeg har stillet samme spørgsmål i bærbargruppen, men den er ikke særligt
aktiv...håber der er nogen her der kan hjælpe.



 
 
No1 (23-05-2003)
Kommentar
Fra : No1


Dato : 23-05-03 19:24

> Et kig i edbpriser.dk viser at IBM Thinkpad T23 er styrtdykket i pris. Den
> er på kun een uge faldet med ca. 16000kr. og sælges stadig for 23.000kr
mod
> godt 11.000kr det billigste sted.
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1464657909

Det er en udgået model. Derfor er det et special produkt.
se. evt.
http://www5.pc.ibm.com/dk/products.nsf/topsellers?openagent&brand=thinkpad&s
eries=thinkpad+t+series

To forsk. GeForce 2MX200 kort er også lige faldet iflg. edbpriser. Det er
lidt det samme.



michael bennati scho~ (23-05-2003)
Kommentar
Fra : michael bennati scho~


Dato : 23-05-03 19:35

> Det er en udgået model. Derfor er det et special produkt.
> se. evt.
>
http://www5.pc.ibm.com/dk/products.nsf/topsellers?openagent&brand=thinkpad&s
> eries=thinkpad+t+series
>
Ja, det har jeg set, men samme model med samme processor, som tilsyneladende
er udgået sælges stadig i Tyskland og DK til over 20000kr. Man skulle tro
det var et execptionelt kvalitetsprodukt...gummibelagt titanchassis osv.
eller er det bare fantasipriser, der hører en anden tid til, dengang bærbare
vitterligt kostede kassen??



Jesper - fjernx - La~ (23-05-2003)
Kommentar
Fra : Jesper - fjernx - La~


Dato : 23-05-03 20:43

> det var et execptionelt kvalitetsprodukt...gummibelagt titanchassis osv.
> eller er det bare fantasipriser, der hører en anden tid til, dengang
bærbare
> vitterligt kostede kassen??

Der er faktisk blandet titanium i plastikken - derfor T model, men T23
bliver som sagt erstattet af T30, så nogen har vel fået købt et billigt
parti hos en eller anden broker et sted.

Mvh

Jesper (arbejder for IBM)



michael bennati scho~ (23-05-2003)
Kommentar
Fra : michael bennati scho~


Dato : 23-05-03 22:16

> Der er faktisk blandet titanium i plastikken - derfor T model, men T23
> bliver som sagt erstattet af T30, så nogen har vel fået købt et billigt
> parti hos en eller anden broker et sted.
>
> Mvh
>
> Jesper (arbejder for IBM)
>
Okay...så kan du måske oplyse om 11200 kr er billigt for den maskine? Selv
om den er faldet med 16000kr på een uge iflg prisudviklingsstatistikken hos
edbpriser, er jeg stadig i tvivl om det er et godt køb?? Pentium III 1,13
ghtz er f.eks ikke noget at prale af når man sammenligner med andre til
11000kr. Ej heller Ram, grafikkort osv. synes konkurrencedygtige selv til
denne lave pris. Er IBMs skærme bedre kvalitet end andres (f.eks Dell) eller
hvordan kan det odverhovedet retfærdiggøres at den med disse specifikationer
stadig koster over 21000kr i Tyskland, der ellers er billigere end DK. ???
mvh Michael



Jesper - fjernx - La~ (24-05-2003)
Kommentar
Fra : Jesper - fjernx - La~


Dato : 24-05-03 09:07

> Okay...så kan du måske oplyse om 11200 kr er billigt for den maskine? Selv
> om den er faldet med 16000kr på een uge iflg prisudviklingsstatistikken
hos
> edbpriser, er jeg stadig i tvivl om det er et godt køb?? Pentium III 1,13
> ghtz er f.eks ikke noget at prale af når man sammenligner med andre til
> 11000kr. Ej heller Ram, grafikkort osv. synes konkurrencedygtige selv til
> denne lave pris. Er IBMs skærme bedre kvalitet end andres (f.eks Dell)
eller
> hvordan kan det odverhovedet retfærdiggøres at den med disse
specifikationer
> stadig koster over 21000kr i Tyskland, der ellers er billigere end DK. ???
> mvh Michael

Hej Michael

Jeg er ikke ansvarli for vores pc-produkter, så jeg ved ikke meget, men jeg
kom lige i tanke om at T23 er en gammel model. Den har længe været erstattet
af T30, som bliver erstattet af T40 her til sommer.

Jeg skal ærlig indrømme at til konsumentmarkedet er IBM ikke særlig
konkurrencedygtige. IBM har fokus på salg til virksomheder, hvor helt andre
priser gælder.

Det er jo meget simpelt - en IBM T model er efter min mening mere "lækker"
og i bedre kvalitet end konkurrenternes produkter, men det retfærdiggører
måske kune 1-2K i forskel, så kig på specs og vurder ud fra det.

Mvh

Jesper



Jesper G. Poulsen (24-05-2003)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 24-05-03 18:52

In dk.edb.hardware, michael bennati schou
<michaelschou@oncable.dkNOSPAM> says...
> denne lave pris. Er IBMs skærme bedre kvalitet end andres (f.eks Dell) eller

Ja, i aller højeste grad. Thinkpad's har bedre samlekvalitet, er lavet
af bedre stumper og holder generelt til meget mere. Alene det faktum at
skærmen ikke rager ud over resten af maskinen i sammenklappet tilstand
(eller omvendt), gør den væsentligt mere robust overfor dagligt brug. En
Dell kan knække, hvis man lægger skærmen/låget på kanten af en bog
(mange Dell har "overbid") og placere noget halvtungt ovenpå.
Det sker aldrig med en IBM.
En IBM er plan fra alle sider; de fleste konkurrenter har mærkelige
fremspring, som om der lige skulle presses et ekstra modul ind i kassen.
Dette er set hos både Dell og Compaq.

FUT:dk.edb.hardware.baerbar


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Leony (23-05-2003)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 23-05-03 21:37

"michael bennati schou" <michaelschou@oncable.dkNOSPAM> skrev i en
meddelelse news:3ece69dc$0$5157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Ja, det har jeg set, men samme model med samme processor, som
> tilsyneladende er udgået sælges stadig i Tyskland og DK til over
> 20000kr. Man skulle tro det var et execptionelt
> kvalitetsprodukt...gummibelagt titanchassis osv. eller er det bare
> fantasipriser, der hører en anden tid til, dengang bærbare vitterligt
> kostede kassen??

Umiddelbart synes jeg den virker lidt dyr, når man tager RAM, processor
i betragtning med hvad der sælges i dag.
Synes dog ikke den mangler noget på udstyrssiden.

Du kan evt prøve i den gruppe som omhandler bærbare:
news:dk.edb.hardware.baerbar
Her kan de garanteret hjælpe dig med om den er forældet eller om det er
et godt køb.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Mit Chieftec røntgen mod + mit nye mod "The MetallicAse".


michael bennati scho~ (23-05-2003)
Kommentar
Fra : michael bennati scho~


Dato : 23-05-03 22:05

Leony skrev:
> Umiddelbart synes jeg den virker lidt dyr, når man tager RAM, processor
> i betragtning med hvad der sælges i dag.
> Synes dog ikke den mangler noget på udstyrssiden.
>
Ja, det helt mystiske består for mig i, at den iflg.
prisudviklingsstatistikken på edbpriser.dk er faldet fra 27000 til godt
11000kr på EEN uge!! Men stadig synes dyr i forhold til andre fabrikater til
11-12000kr, hvis specifikationer overgår den. Derfor er jeg i tvivl om det
er et godt eller dårligt køb selvom den er faldet med disse 16000kr på een
uge. Er skærmen bedre kvalitet end på andres??
Michael



No1 (24-05-2003)
Kommentar
Fra : No1


Dato : 24-05-03 10:25

> Ja, det har jeg set, men samme model med samme processor, som
tilsyneladende
> er udgået sælges stadig i Tyskland og DK til over 20000kr. Man skulle tro
> det var et execptionelt kvalitetsprodukt...gummibelagt titanchassis osv.
> eller er det bare fantasipriser, der hører en anden tid til, dengang
bærbare
> vitterligt kostede kassen??

Det er en udgået model og et special produkt! Derfor opdateres priserne ikke
så tit. De har måske ikke så mange tilbage. Hvis nu du havde ringet til dem
der havde dem for et par uger siden, og de havde fx 10 stk. til overs, er
kunne du sikkert købe dem alle til hvad der svarer til 10000 kr. pr. stk.,
selvom de stod til ca. 20000 kr.

En ting er hvad der står på deres prislister, end anden er hvad de vil sælge
det for.

Se fx også http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364707923
Det er et GeForce 3 kort der koster over dobbelt så meget som et GF4Ti4200.

PC133 SD RAM er nu også ofte dyrere end tilsvarende DDR PC2100 RAM. Det er
et simpelt spørgsmål om udbud og efterspørgsel, udbuddet af PC133 er ikke så
stort fordi det ikke produceres så meget mere og efterspørgslen efter PC2100
RAM er faldt, pga. hurtigere RAM typer, fx PC2700, PC3200 osv.

Mht. IBM T23, så har laptops.dk solgt T23'ere til ca. 10000 kr. i et stykke
tid (flere måneder). Ja, IBM's PC'ere er rimelig lækre, det er noget andet
end de slæbbare discount computere. Sammenlign med Dell, HP, Fujitsu, Apple
m.m. i samme vægtklasse.



Peter Jespersen (24-05-2003)
Kommentar
Fra : Peter Jespersen


Dato : 24-05-03 07:11

On Fri, 23 May 2003 20:16:05 +0200, michael bennati schou wrote:

>Kan nogen forklare følgende:
>
>Et kig i edbpriser.dk viser at IBM Thinkpad T23 er styrtdykket i pris. Den
>er på kun een uge faldet med ca. 16000kr. og sælges stadig for 23.000kr mod
>godt 11.000kr det billigste sted.
>http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1464657909
>
>Også i Tyskland koster denne maskine over 21000kroner. Kig her:
>http://www.geizhals.at/eu/?a=15962
>
>Maskinen er jo mere end middelmådigt udstyret mht processor, grafikkort,
>ram, skærmopløsning osv osv i forhold til dagens maskiner. Hvad kan
>berettige denne vanvittigt høje pris?? Er IBM bare så meget bedre end alle
>andre mærker i kvalitet og forabejdning eller hvad??

IMO er IBM bærbare end de fleste andre - men grunden til den meget højere
prissætning er at IBM kun beskæftiger sig med erhvervslivet, der traditionelt
ikke ser specielt meget på prisen.

Live long and prosper...
_________________________________________________________________
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Friends don't let friends use Windows.




Jesper - fjernx - La~ (24-05-2003)
Kommentar
Fra : Jesper - fjernx - La~


Dato : 24-05-03 09:08

IMO er IBM bærbare end de fleste andre - men grunden til den meget højere
prissætning er at IBM kun beskæftiger sig med erhvervslivet, der
traditionelt
ikke ser specielt meget på prisen.

---

Ikke helt enig - de ser meget på prisen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408601
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste