ældre indlæg
Fra : Jørn Jensen

Dato : 23-05-03 18:31

Hejsa
Er der nogen der ligger inde med ældre indlæg - ældre end de 3 måneder
de bliver liggende hos TDC. Gerne i Agent-format (unix) - således at
man kan importere dem direkte i Agent. Eller er der et andet sted (end
TDC) man kan hente ældre indlæg. Jeg ved godt at de ligger hos Google,
men der kan man ikke hente dem ind i Agent - eller tilsvarende
newsreader.
Det jeg allerhelst ville var at have indlæggende liggende i en
database (access f.eks) til brug for forespørgsler m.m.
hilsen
Jørn Jensen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-05-03 18:46

Fri, 23 May 2003 19:31:11 +0200, skrev Jørn Jensen:

>Er der nogen der ligger inde med ældre indlæg - ældre end de 3 måneder
>de bliver liggende hos TDC. Gerne i Agent-format (unix) - således at
>man kan importere dem direkte i Agent.

Jeg bruger selv Agent, og sletter ikke indlæg, men jeg markerer
uinteressante tråde med "Ignorér", vhorfor disse tråde ikke er
komplette. Jeg har 11.158 indlæg tilbage til 11-1-2001. Under eksport
til Unix-format siger den dog at visse poster var tomme og derfor ikke
medtaget, men det tror jeg ikke er mange.

Fly mig en mail hvis du er interesseret i en kopi. Filen fylder zippet
3,96 Mb når den er savet med flueben i "Raw".

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 23-05-03 19:14

Jørn Jensen skrev:

> [...]
>TDC) man kan hente ældre indlæg. Jeg ved godt at de ligger hos Google,
>men der kan man ikke hente dem ind i Agent - eller tilsvarende

Det ser ud til, jeg har omkring 17000 fra jan.02 til nu.
De ligger på min newsserver.

www.aner.dk/

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-05-03 21:48

Fri, 23 May 2003 20:14:11 +0200, skrev Kaj Svenningsen:

>Det ser ud til, jeg har omkring 17000 fra jan.02 til nu.
>De ligger på min newsserver.

Hvilken newsserver?

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 23-05-03 22:36

Kurt Hansen skrev:

>Hvilken newsserver?

Min Hamster.

www.aner.dk/

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-05-03 21:54

>Det ser ud til, jeg har omkring 17000 fra jan.02 til nu.
>De ligger på min newsserver.

Ka' det nu osse passe? sunsite.auc.dk har i skrivende stund kun 1.519
stk. på lager!

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 23-05-03 22:37

Kurt Hansen skrev:

>Ka' det nu osse passe? sunsite.auc.dk har i skrivende stund kun 1.519
>stk. på lager!

Jeg har ikke talt dem, men iflg loggen skulle de være der. Agent
mener, det er nogenlunde rigtigt.

www.aner.dk/

Fra : Arne Feldborg

Dato : 23-05-03 23:12

Jørn Jensen <dk.vhg@jorn-jensen.com> skrev Fri, 23 May 2003 19:31:11
+0200

>Er der nogen der ligger inde med ældre indlæg - ældre end de 3 måneder
>de bliver liggende hos TDC.

Jeg har ca. 50.000 indlæg fra denne og den tidligere gruppe liggende i
Agent (Windows).

>Gerne i Agent-format (unix) - således at
>man kan importere dem direkte i Agent. Eller er der et andet sted (end

Hele Agent installationen (med data) han jo uden videre flyttes fra een
maskine til en anden, og køre sideløbende med en evt. allerede
eksisterende.

Men hvordan det forholder sig med overførsel til *nix ved jeg ikke. Men
i rå tekstformat fylder det ca. 50MB, hvis du kan bruge det til noget.?

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bøling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 23-05-03 23:35

Arne Feldborg skrev:

>Jeg har ca. 50.000 indlæg fra denne og den tidligere gruppe liggende i
>Agent (Windows).

Dem ville jeg da gerne have fingre i. Mine røg desværre ved et større
maskinuheld.

Befinder de sig et sted, hvorfra man kan hente dem?

www.aner.dk/

Fra : Arne Feldborg

Dato : 24-05-03 00:08

Kaj Svenningsen <news@kajsvenningsen.dk> skrev Sat, 24 May 2003 00:34:38
+0200

>Dem ville jeg da gerne have fingre i. Mine røg desværre ved et større
>maskinuheld.
>
>Befinder de sig et sted, hvorfra man kan hente dem?

Det kunne vel arrangeres. Men umidelbart ville det være nemmere at
flytte hele installationen over på en cd-rom, og så kan du selv sortere
i det.

Fortsættes i e-mail (men først når jeg har sovet lidt.!!).

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 24-05-03 00:24

Arne Feldborg skrev:

>Det kunne vel arrangeres. Men umidelbart ville det være nemmere at
>flytte hele installationen over på en cd-rom, og så kan du selv sortere
>i det.

Som det passer dig bedst.

>Fortsættes i e-mail (men først når jeg har sovet lidt.!!).

Sov godt Arne.

www.aner.dk/

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 24-05-03 01:55

Arne Feldborg skrev:

>Jeg har ca. 50.000 indlæg fra denne og den tidligere gruppe

Af rendyrket nysgerrighed tog jeg en tur rundt i verden og fandt, at
'den tidligere gruppe' stadig eksisterer derude.
Det var ikke meget jeg så, men den bruges lidt endnu:

From: gdf@amerytel.net (George Foss)
Newsgroups: dk.historie.genealogi
Subject: Searching relatives from Samso
Date: 22 May 2003 16:46:01 -0700

www.aner.dk/

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 25-05-03 11:00

Jørn Jensen skrev:

>Er der nogen der ligger inde med ældre indlæg - ældre end de 3 måneder

>Og Kurt Hansen skrev: Jeg har 11.158 indlæg tilbage til 11-1-2001

>Og jeg skrev: Det ser ud til, jeg har omkring 17000 fra jan.02 til nu.

>Og Arne Feldborg skrev: Jeg har ca. 50.000 indlæg fra denne og den tidligere gruppe liggende

Det er jo som det skal være, men så er det jeg undres, for i gruppen
dør sagen ud, uden yderligere resultat.

Nu starter der så en hel del 'undergrundsaktivitet', som medfører, at
ønsket sikkert bliver opfyldt, men set fra gruppens side, var det
altså en fuser.

På den måde, synes jeg vi gør det ekstra bøvlet for alle. Peter, Hans
of Poul får løst deres problem, men Knud, Else og Brita - der spændt
afventer svarene - fik intet, for der kom jo intet. Der var vel ikke
nogen, der havde noget brugbart.

Jeg understreger, at jeg intet har imod henvendelserne i sagen på
email, men resten af gruppen har ingen glæde af det.

Hvis nu nogen havde udvist (offentlig) interesse for nogle af
tilbudene, og senere havde erklæret, at det ikke duede, eller at det
havde løst problemet, havde andre set det, og kunne derudfra vurdere
deres muligheder for at få specielle ønsker opfyldt.

www.aner.dk/

Fra : Jørn Jensen

Dato : 25-05-03 21:34

On Sun, 25 May 2003 11:59:48 +0200, Kaj Svenningsen
<news@kajsvenningsen.dk> wrote:

Hej Kaj.
Tak for din hjælp og tak for dit point her i gruppen. Jeg har i
skrivende stund modtaget hjælp og tilbagesvar fra dig, Poul og Arne
(via mail).
Jeg er endnu ikke færdig med at indlæse samtlige indslag, jeg har
modtaget, i Agent - for det tager altså timer - ok og så røg jeg ud i
at jeg fik dem importeret i den forkerte mappe - så forfra. Derudover
er det ikke helt nemt at synkronisere (skabe fællesmængden) af det jeg
selv havde samt yderlige 3 importfiler.
Så jeg ville ikke vende tilbage i gruppen før jeg havde noget konkret.
Det har jeg ikke endnu - men vender tilbage når det er tilfældet.
I mit oprindelige indlæg nævnte jeg at jeg godt kunne tænke mig at
kunne importere indlæggene ind i en database bl. a. af hensyn til at
kunne tackle ovenstående problemer med import, men også til mere
avancerede forespørgsler/rapporter. Jeg ved godt, at det er et
generelt ønske for samtlige news-grupper.
Kaj - jeg skal nok vende tilbage.
Venlig hilsen
Jørn Jensen

Fra : Jørn Jensen

Dato : 25-05-03 21:38

Undskyld det var Kurt ok ikke Poul, der skulle stå.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 25-05-03 22:17

Jørn Jensen skrev:

>Tak for din hjælp og tak for dit point her i gruppen. Jeg har i

Velbekomme. (det var altså ikke det jeg ville opnå)

>er det ikke helt nemt at synkronisere (skabe fællesmængden) af det jeg
>selv havde samt yderlige 3 importfiler.

Det var jo det der burde være fordelen ved at hente fra en newsserver,
troede jeg. Agenten ville vel ikke hente dubletterne, hvis alt gik
rigtigt til.

www.aner.dk/

Fra : Jørn Jensen

Dato : 31-05-03 08:47

On Sun, 25 May 2003 23:17:01 +0200, Kaj Svenningsen
<news@kajsvenningsen.dk> wrote:

>Det var jo det der burde være fordelen ved at hente fra en newsserver,
>troede jeg. Agenten ville vel ikke hente dubletterne, hvis alt gik
>rigtigt til.
Hmm. Nej jeg har heller ikke oplevet, at den henter så man får
dubletter. Det der er mit ønske, er at gemme ældre indlæg så de ikke
forsvinder, når de enten ikke ligger på newsserveren mere, eller når
jeg f.eks har reinitialiseret min pc og vil starte en ny Agent op.
Derfor ville jeg anvende export/import funktionen i Agent. Problemet
er at man under import tvinges til at arbejde på folder-niveau. Det er
på folder-niveau, man kun delvist forhindres i at lægge dubletter ind.
Det der mangler er an copy-to-folder-funktion, der springer dubletter
over. Dette er specielt nødvendigt ved kopiering af mange messages -
hvis der var få, så ordnede man dem naturligvis manuelt.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 31-05-03 11:59

Jørn Jensen skrev:

>dubletter. Det der er mit ønske, er at gemme ældre indlæg så de ikke
>forsvinder, når de enten ikke ligger på newsserveren mere, eller når
>jeg f.eks har reinitialiseret min pc og vil starte en ny Agent op.

Ja.

>Derfor ville jeg anvende export/import funktionen i Agent. Problemet
>er at man under import tvinges til at arbejde på folder-niveau. Det er
>på folder-niveau, man kun delvist forhindres i at lægge dubletter ind.

Og igen - det er én af grundene til at gemme dem på newsserver. En
anden er, at folk med andre programmer end Agent også kan læse fra en
server.

www.aner.dk/

Fra : Jørn Jensen

Dato : 31-05-03 12:48

On Sat, 31 May 2003 12:59:27 +0200, Kaj Svenningsen
<news@kajsvenningsen.dk> wrote:

>Og igen - det er én af grundene til at gemme dem på newsserver. En
>anden er, at folk med andre programmer end Agent også kan læse fra en
>server.
jo den var vist feset ind - inden jeg overhovedet startede på denne
meddelelse - måske er det i den anden gruppe, at den dialog skal tages

Fra : Jørn Jensen

Dato : 31-05-03 08:35

On Fri, 23 May 2003 19:31:11 +0200, Jørn Jensen
<dk.vhg@jorn-jensen.com> wrote:

>Er der nogen der ligger inde med ældre indlæg - ældre end de 3 måneder
op newsserver:
newscache4.freenet.de
ligger de i 115 dage