Java i rammesæt - 2 for 1
Fra : Henrik Fuglesang

Dato : 23-05-03 17:42

Hej "Java"-konger

Ved ikke ret meget om JAVA, men tror det er løsningen på mit
problem...

Jeg har et rammesæt der består af en top, en venstre og en højre
side.

I toppen er mine "knapper" og i nogle tilfælde skal er kun ændres
"tekst/billede" i højre/nedre ramme, hvilket ikke er mig svært - men
hvad gør jeg om jeg ved aktivering af en knap gerne vil der på samme
tid både sker noget i "target=left" og i "target=right"?

På forhånd Tak

/henrik fuglesang

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 25-05-03 07:04

"Henrik Fuglesang" <empty@empty.dk> wrote in message
> [...]
> hvad gør jeg om jeg ved aktivering af en knap gerne vil der på samme
> tid både sker noget i "target=left" og i "target=right"?

Der er ingen måde, hvorpå du fra html kan opdatere to rammer på samme tid.
Du skal bruge noget javascript, f.eks.

function skift() {
parent.left.location.href="ny_left_htmlside.html"
parent.right.location.href="ny_right_htmlside.html"
}
- for at tage det simpleste eksempel. Mere om sagen på side 292 i min bog
"Webdesign - illustreret håndbog" (Globe)

Med venlig hilsen

Jørgen Farum Jensen
www.webdesign101.dk

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 26-05-03 04:33

> [...]
> - for at tage det simpleste eksempel. Mere om sagen på side 292 i min bog
> "Webdesign - illustreret håndbog" (Globe)

Eller blot i undergruppen "webdesigns" OSS
http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign/frames.html#Opdater

mvh
Johan