WAP mail
Fra : Ivar Madsen

Dato : 23-05-03 15:49

Så fik jeg sonofon mobil internet op og køre, så jeg igen kan få
varsling når jeg får en mail, og også adgang til deres WAPmail, men
den er så elendig at man skal indtaste hele ens e-mail incl.
sub.domæne.dk og PW hver eneste gang (thivertifald med min mobil), så
nu *skal* det alså være, jeg skal have sat en WAPmail op.
Jeg har tiderliger søgt efter noget sådant, men ikke kunne finde noget,
nogen der kender et system der er let at have med at gøre?
Den må meget gerne have WEBmail også.

Ivar Madsen

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 23-05-03 20:13

> [...]
> Jeg har tiderliger søgt efter noget sådant, men ikke kunne finde noget,
> nogen der kender et system der er let at have med at gøre?

Jeg har før set en færdig wap-mail konfiguration, jeg tror måske det var på
www.hotscripts.com

Til alm. web mail vil jeg klart anbefale dig at kigge på squirrelmail.

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 25-05-03 13:24

> Jeg har før set en færdig wap-mail konfiguration, jeg tror måske det var

> www.hotscripts.com

http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/WAP_and_WML/
det var den var...

Fra : Ivar Madsen

Dato : 25-05-03 21:25

Peter Sepstrup skrev Søndag den 25. maj 2003 14:24 i
dk.edb.system.unix:

> http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/WAP_and_WML/
> det var den var...

Jeg søgte bare på wapmail, og fik 4 hit, og har hentet den ene.
Endtilvider har jeg vist fået apache til at håndtere .wml filer, men
min mobil er til opladning, så før i morgen får jeg ikke chekket om
det virker,,,

Men hvordan med PHP er det noget der skal installeres, eller smider man
bare PHP filerne i www mappen?

Den jeg valgte køre IMAP, men det skulle serveren også kunne håndtere,
men hvordan opretter jeg en mailbruger, som ikke er bruger på
systemmet? Og hvad med at få mail til denne bruger i denne brugeres
mailbox, og ikke i den store fælles mailbox på Postfix, som er sat op
til * mail?

Det er Procmail der skal sende mail til denne bruger.

Og er det ligegyldigt hvilken af de to typer mailboxe jeg køre med,
eller er den ene at fortræke fram for den anden?

Ivar Madsen

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 26-05-03 23:03

> [...]
> det virker,,,
>
> Men hvordan med PHP er det noget der skal installeres, eller smider man

Ja PHP er noget ekstra, men til langt de fleste distrobutioner installere
den selv sammen med apache, hvad er det for en distro?

> [...]
>
> Og er det ligegyldigt hvilken af de to typer mailboxe jeg køre med,
> eller er den ene at fortræke fram for den anden?

Se der blev jeg så lige sat lidt af, da jeg kun kender til Exim kombineret
med popa3d og imapd på debian...
Så her må være en anden der skal tage over...

Men lige umiddelbart vil jeg da mene at det er standard mail brugere der
bare også kan benytte wap-mail...

Fra : Ivar Madsen

Dato : 27-05-03 06:21

Peter Sepstrup skrev Tirsdag den 27. maj 2003 00:02 i
dk.edb.system.unix:

> Ja PHP er noget ekstra, men til langt de fleste distrobutioner
> installere den selv sammen med apache, hvad er det for en distro?

Mandrake 9.1

> Se der blev jeg så lige sat lidt af, da jeg kun kender til Exim
> kombineret med popa3d og imapd på debian...
> Så her må være en anden der skal tage over...

OK.

> Men lige umiddelbart vil jeg da mene at det er standard mail brugere
> der bare også kan benytte wap-mail...

Jeg tror at du misforstod mig, det jeg mente er at der er to måder
Postfix kan gemme mail på maskinen til de bliver hentet af
mailreaderen, en hvor hver mail er en fil i et dir, og en hvor ny mail
bvliver lagt sidst i en fil i brugerens hjemmedir.

Ivar Madsen

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 27-05-03 23:32

> Mandrake 9.1

Jeg vil tror den har PHP med som standard ellers søg efter PHP i pakkerne...

> [...]
> mailreaderen, en hvor hver mail er en fil i et dir, og en hvor ny mail
> bvliver lagt sidst i en fil i brugerens hjemmedir.

Jeg kender desværre ikke til postfix, så her er jeg sat af... jeg ved exim
bruger en stor fil og det fungere fint med webmail...