Abselut begynderspm
Fra : Navn

Dato : 15-01-01 12:17

Hej,

Mit første ASP script driver mig til vanvid.

Nedenstående script skulle gerne sende en mail til mig, når man har
udfyldt de to felter. Siden skal ligge hos WOL, ellers håber jeg der er
oplysninger nok.

En fortrivlet Ibholt

<% @LANGUAGE = VBScript %>

<% Option Explict %>

<HTML>
<BODY>

<%
Dim strEmail, strQuery
strEmail = Trim(Request.Form("ClientEmail"))
strQuery = Trim(Request.Form("ClientQry"))

If (strEmail <> "" And strQuery <> "") Then
Dim objMail, aRecipients
Set objMail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")

objMail.Form = strEmail
objMail.To = "webmaster@kif-atletik.dk"
objMail.Subject = " Kommentar " & strName
%>

<FORM ACTION=<%=Request.ServerVariables("ADODB.Connection") %>
METHOD=POST>

<CENTER>
<INPUT TYPE=text SIZE=35 VALUE="Evt. emailadresse" NAME="ClientEmail"
onFocus="javascript:this.value=' ' "><BR><BR><BR>
<TEXTAREA NAME="ClientQry" COLS=40 ROWS=8
WRAP=Virtual>Kommentar:</TEXTAREA>
</CENTER><BR>

<CENTER><INPUT TYPE=SUBMIT NAME="submit" VALUE="Indsend
formular"></CENTER>
</FORM>

</BODY>
</HTML>

I "gamle" dage virkede nedenstående med CGI, er hvad er den tilsvarede
kode for ASP? Kode gør det, at den viser siden, når ovenstående form
bliver sendt.

<INPUT TYPE="hidden" NAME="redirect"
VALUE="http://www.kif-atletik.dk/root/webmail_tak.html">

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 15-01-01 14:52

Er CDONTS opsat på serveren?

I øvrigt skal "objMail.Form = strEmail" nok være "objMail.From =
strEmail".

Din action på formularen ser unægtelig også lidt mærkelig ud (skal det ikke
være siden selv).

Og mangler der ikke en send komando

Her er et eksempel på brug af CDONTS der virker (der er brugt JScript)

var mailen = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail");
mailen.Body=" bla. bla.";
mailto:mailen.From="navn@domæne.dk";
mailen.Importance=2;
mailen.Subject="tekst";
mailto:mailen.To="navn@domæne.dk";
mailen.Send();

/Marten

Fra : Navn

Dato : 16-01-01 08:40

"Marten Ølgaard" wrote:

> Er CDONTS opsat på serveren?

Det har jeg prøvet at få svar på hos WOL, men det er ikke lykkes mig endnu af
få dem til at svarer mig.

> I øvrigt skal "objMail.Form = strEmail" nok være "objMail.From =
> strEmail".

Hvad er forskellen på de to???

> [...]
>
> Her er et eksempel på brug af CDONTS der virker (der er brugt JScript)
>
> var mailen = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail");

Der mangler et eller andet, siden det ikke virker, men jeg kan ikke helt se
hvor jeg skal sætte din kode ind. Fra adressen skulle jo gerne tilføjes af
brugeren. Kode skulle gerne sende en form med to informationer, afsender
mailadresse og kommentaren.

Som sagt ved jeg ikke ret meget om ASP, så jeg vil sætte pris på at få det
skåret ud i pap

Ibholt

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 16-01-01 11:04

"Navn" <email@email.dk> wrote in message news:3A63FAE4.3251E935@email.dk...

> Det har jeg prøvet at få svar på hos WOL, men det er ikke lykkes mig endnu
af
> få dem til at svarer mig.

> Hvad er forskellen på de to???

Form <> From