FPSE 2002 og/eller Perl/CGI-scripts?
Fra : JSB

Dato : 23-05-03 14:04

På min hjemmeside, der er lavet i Frontpage 2002, ønsker jeg at benytte
formularer, hvor data opsamles i enten en Access-database eller sendes pr.
email. Der er på W2K-serveren allerede installeret Frontpage Server Ext.
2002.

Skal jeg for at benytte web-formularer (fx via Frontpages wizards)
installere yderligere Perl/CGI-scripts på serveren, eller er det alene et
spørgsmål om konfigurering af FP2002 Server Ext.? Og i så fald, hvad skal
jeg så være opmærksom på under indstillingerne?

Mvh
Jesper

Fra : Ulrik Friis

Dato : 23-05-03 16:00

"JSB" <jsbp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> spørgsmål om konfigurering af FP2002 Server Ext.? Og i så fald, hvad skal
> jeg så være opmærksom på under indstillingerne?

Der skal ikke installeres mere på serveren. Du kan sende dine data ind i en
Access database på webserveren. Konstruer databasen, gå online på
webserveren og lav en mappe der hedder fpdb, markér den og Filer => Import
din database. FP SE laver en database connection. Du laver derefter din
formular og i egenskaber for formularen vælger du Indstillinger, hvor FP SE
selv foreslår databseconnection og tabelnavn. I Gemte felter kobler du dine
formularfelter sammen med databasens felter.

mvh
Ulrik

Fra : JSB

Dato : 23-05-03 22:08

Tak for dit svar Ulrik.
Det var så formulardata til opsamling i en database.
Hvad mere relevant for mig er dog, hvordan man får sendt de udfyldte
formulardata til en bestemt email-adresse? Kræver det ikke en decideret
CGI/Perl-script installation på webserveren?

Mvh
Jesper