Lokal netværk Xp og ME
Fra : Lars Grau

Dato : 23-05-03 13:53

Hej NG

Jeg har lige et lille problem, men som er rat træls. Jeg har 3 computer på
et lokalnetværk igemmen en SMC Broadband Router Barricade. Problemmet er så
at min xp maskine kan se den ene ME men ikke den anden, de 2 ME kan godt se
hinanen, den en ME kan godt se min XP med det kan den anden ikke, Routeren
køre som en DHCP server, min XP kan godt bruge den printer som sidder på
routeren. De er alle i sammen arbejdsgruppe, og de har alle sammen de 3
første nummere i Ip adressen til at være den sammen, men den kommer jo også
fra routeren. På routeren kan jeg se alle de computer som er til sluttet,
internet virker fino fra alle computer, som man logger på routeren.

Håber der er nogen som kan fortælle mig havd jeg måske har gjort forkedt.

Venlig Hilsen
Lars

Fra : jens

Dato : 23-05-03 13:58

"Lars Grau" <news@ilejr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> internet virker fino fra alle computer, som man logger på routeren.
>
> Håber der er nogen som kan fortælle mig havd jeg måske har gjort forkedt.

Er der delt mindst en mappe på alle pcèr. ?
Er der instaleret andre protokoller end tcp/ip på nogen af maskinerne. ?

Mvh jens

Fra : Lars Grau

Dato : 23-05-03 14:02

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Routeren
> også

> Er der delt mindst en mappe på alle pcèr. ?

Ja det er der mange mapper

> Er der instaleret andre protokoller end tcp/ip på nogen af maskinerne. ?

Ja der er installeret IPX hvor rammetypen er sat til 802.2 på alle maskiner

Fra : Lars Grau

Dato : 23-05-03 14:18

Jeg har fundet fejlen, det var bindinger under TCP/IP som var slået fra, og
da en router kun køre på TCP/IP virkede det ikke, jeg takker for hjælpen

MHV

Lars

Fra : jens

Dato : 23-05-03 14:20

> Jeg har fundet fejlen, det var bindinger under TCP/IP som var slået fra,
og
> da en router kun køre på TCP/IP virkede det ikke, jeg takker for hjælpen

Du har ikke noget at bruge ipx til medmindre du spiller nogle få gamle spil
på lan.

Afinstaller IPX, og spar dine maskiner for den ekstra trafik og resource
forbrug.

Du har jo en router til at holde lan og wan fra hinanden

Mvh Jens