problemer med linieskift <br>
Fra : Jimmy Snedker

Dato : 23-05-03 12:45

Hej Alle
Jeg har en formular hvori der er et textField, indeholdet af den
bliver sendt til en database. Problemet er, at den ikke tager
linieskift med...medmindre man skriver "<br>". Dog er det ikke
mig der skal opdatere dette felt, men almindelige brugere...og
det er meget få der har forstand på html-tags.....så er det mulig
at lave en knap-"linieskift" der indsætter et <br> i Textfield'et
hver gang brugeren trykker på den?? eller er det spørgsmål for
javascript-folkene?

Med venlig hilsen

Jimmy Snedker

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-05-03 12:58

Prøv at læse her: <http://asp-faq.dk/article/?id=3>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jimmy Snedker

Dato : 23-05-03 14:00

> Prøv at læse her: <http://asp-faq.dk/article/?id=3>

hmmm....okay...replace....men hvordan får jeg flettet det ind i denne
kode?...jeg er nemlig ikke den store asp-haj

' SQL sætning opbygges
strSQL = "Update mintabel set "
strSQL = strSQL & "tekst1 = '" & Replace(Request.Form("tekst1"), "'",
"''") &"' ,"' osv..

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-05-03 14:11

Jimmy Snedker skrev:

> hmmm....okay...replace....men hvordan får jeg flettet det ind
> i denne kode?...jeg er nemlig ikke den store asp-haj

Du skal ikke have det ind i koden herunder. Tricket er at erstatte
linjeskift når teksten skal vises - ikke når du indsætter teksten i
databasen.

> ' SQL sætning opbygges
> strSQL = "Update mintabel set "
> strSQL = strSQL & "tekst1 = '" &
> Replace(Request.Form("tekst1"), "'", "''") &"' ,"' osv..

Ovenstående lader du bare stå. Når du skal udskrive teksten skriver
du så:

Dim mintekst
mintekst = Rs("tekst1") & ""

mintekst = Replace(mintekst, vbcrlf, vbcrlf & "<br>")

Response.write mintekst
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erling Sørensen

Dato : 26-05-03 10:09

> Dim mintekst
> mintekst = Rs("tekst1") & ""
>
> mintekst = Replace(mintekst, vbcrlf, vbcrlf & "<br>")
>
> Response.write mintekst

Det dur bare

Med venlig hilsen
Erling