Postfix løsning til virtuelle brugere/domæ~
Fra : Mads N.

Dato : 23-05-03 09:39

Jeg er ved at få grå hår i hovedet over at forsøge at lave
mailserver-funktionalitet på en RH9 som jeg kender den fra windows.
Jeg har erfaring med f.eks. IMail fra windowsplatformen og den syns
jeg er god.

Men det ser ikke ud som om at linux er bygget til at lege mail-isp på,
og dermed have multidomains/virtuelle brugere...

Jeg har (søgt og)x10^3 efter apps/howto's/tutorials ect. der kan klare
denne opgave og har osse fundet lidt af hvert. Men jeg synes det
oftest indebærer enten hardcore hacking eller databasesetups ol.

Har i nogle bud på en god, fleksibel pop-løsning hvis man har 3-4
domæner med en håndful mailkonti på hver. Helst baseret på postfix....

/m

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 23-05-03 10:03

On Fri, 23 May 2003 10:39:07 +0200, Mads N wrote:

> Men det ser ikke ud som om at linux er bygget til at lege mail-isp
> på, og dermed have multidomains/virtuelle brugere...

Hvorfor så ikke bruge noget du kan se er bygget til det?

Mvh.

--
"Från och med nu, så är 'så snart Adam Sjøgren
som möjligt' 53 timmar!" asjo@koldfront.dk

Fra : Lars Bonde

Dato : 23-05-03 10:43

det skulle postfix nok kunde klare.

Jeg bruger Webmin til at sætte det op. Under "servers - Postfix - Virtual
Domain" kan du sætte det op.

VH Lars

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 23-05-03 11:13

Mads N. skrev:

> Har i nogle bud på en god, fleksibel pop-løsning hvis man har 3-4
> domæner med en håndful mailkonti på hver. Helst baseret på postfix....

Jeg bruger en håndfuld scripts samt howto fra http://www.probsd.net/vmail/

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Jan Larsen

Dato : 23-05-03 12:13

Tonni Aagesen wrote:

> Jeg bruger en håndfuld scripts samt howto fra http://www.probsd.net/vmail/

Hej
Jeg køre Debian, hvilken pop-server skal jeg bruge for at få virtuail domain
til at virke.?

/Jan

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 23-05-03 12:14

Jan Larsen skrev:

> Hej
> Jeg køre Debian, hvilken pop-server skal jeg bruge for at få virtuail domain
> til at virke.?

Jeg bruger courier til pop/imap

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Claus Albøge

Dato : 23-05-03 11:24

Mads N. <waup-leavemeout-@punkass.com> writes:

> [...]
>
> Men det ser ikke ud som om at linux er bygget til at lege mail-isp på,
> og dermed have multidomains/virtuelle brugere...

Saa har du nok kigget de forkerte steder... :)

> Har i nogle bud på en god, fleksibel pop-løsning hvis man har 3-4
> domæner med en håndful mailkonti på hver. Helst baseret på postfix....

Hvis du kan bruge qmail istedet, er Shupp's toaster howto maaske
brugbar?

http://shupp.org/toaster/

Laes ogsaa gerne lwq foer du giver dig i kast med qmail!

http://www.lifewithqmail.org/

/Claus A

Fra : Poul-Erik Andreasen

Dato : 23-05-03 16:57

Mads N. <waup-leavemeout-@punkass.com> wrote:

> [...]
>
> Har i nogle bud på en god, fleksibel pop-løsning hvis man har 3-4
> domæner med en håndful mailkonti på hver. Helst baseret på postfix....

Du skal bruge Cyrus Imap-server den kan håndtere virtuelle clienter
Du finder den her

http://asg.web.cmu.edu/cyrus/imapd

Der findes også en RH pakke. Hvor det meste af opsætningen
er klaret.

Det Administrationsprogram der Følger med er ikk videre
brugervenligt, men når den først er sat op er den klippestabil.

--
Poul-Erik Andreasen