Kan ikke se andre PCer med det samme
Fra : Kai L J Rasmussen

Dato : 23-05-03 09:30

Jeg undres !

Når en PC starter op og jeg HAR defineret at den skal lave adgang til et
netværks drev så går det ok. Men hvis jeg med Total Commander(TC) (før
Windows Comander) og vil se alle Pc'er i nettet kan jeg ikke se den PC ....

Så går jeg ind i andre computer og be den om at opdater og evt. også på den
PC jeg prøver at se ... og så kan jeg godt få den op i TC?

Jeg har prøvet at slå fire wall fra for at se om det er den .. kan ikke
lige se nogen sammen hæng

Ved en anden PC er den sikker at den bøvler HVER gang den prøver at få
forbindelse til en anden PCs CD-rom drev!

Jeg bruger win 98 og 95 ........

--
Hilsen Kai
som er gådet over til kXaXi@abou.dk (Fjern selv X!)

WWW.ABOU.DK

Fra : Steen Gellett

Dato : 23-05-03 10:43

Det kender jeg godt......du skal som udgangspunkt sørge for at alle
computere er i samme "WORKGROUP"

DVS. der hvor du taster computer beskrivelse er der et felt neden unden som
hedder "arbejdsgruppe".....

Gå i kontrolpanel / system / computernavn og se om alle maskiner har samme
navn i arbejdsgruppe....hvis ikke så ændrer du alle til WORKGROUP......det
virker for mig

Fra : Kai L J Rasmussen

Dato : 23-05-03 12:54

Takker for dit svar

Men problememt er der hvad enten det er gruppen der heder "Hjemmet" eller
"Sofies Verden"

--
Hilsen Kai
som er gådet over til kai@abou.dk

WWW.ABOU.DK

Fra : Troels Jensen

Dato : 24-05-03 00:22

"Kai L J Rasmussen" <klr@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg undres !

Lad være med det.....

Det er helt normalt, at der lige går lidt tid - op til flere minutter, hvis
du er uheldig - før alle dele af netværket har genkendt hinanden og kan ses
fra alle PC'er.

Hilsen
Troels