Loppemidler
Fra : Inger og Jakob

Dato : 23-05-03 09:23

Hej

Vi har lige fundet ud af, at vores kat har fået lopper, og jeg vil derfor
høre, om der er nogen, som kan anbefale nogle gode loppemidler, og kan
fortælle hvor man kan købe dem henne. Det ville være nemmere for mig at gå
på apoteket end at tage hen til dyrlægen, så det ville være rart, hvis man
kunne få noget der. Og hvad med møbler og tæpper, er det en god idé, at
sprøjte noget på der og i så fald hvad?

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Inger

Fra : Jette Nielsen

Dato : 23-05-03 10:12

> [...]
> kunne få noget der. Og hvad med møbler og tæpper, er det en god idé, at

En gang loppemiddel til missen, som f.eks. Fronline eller Advantage.
Grundig støvsugning af hele huset og vask af løsdele som f.eks. sengetøj
og sofatæpper ... det skulle vidst kunne gøre det af med bæsterne.

Jeg har ikke selv erfaringen, men fandt ovennævnte oplysninger i en
søgning i denne gruppe på Google:
<http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=ISO-8859-1&q=%2Bloppemiddel+group%3Adk.fritid.dyr.kat&btnG=Google-s%F8gning&meta=group%3Ddk.fritid.dyr.kat>

Jeg ved ikke om de nævnte midler kan fås på apoteket... men de har i
hvert fald loppemidler i deres varesortiment.

Med venlig hilsen
Jette Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Stine N. Hilskov

Dato : 23-05-03 10:21

Hej Inger

Jeg ville give katten "frontline" kan fås som pipetter til at dryppe i
nakken på katten, og som spray. Sidstnævnte er billigere i brug, MEN katten
er absolut ikke vild med lyden af en sprayflaske så jeg vil anbefale
pipetterene. Frontline dræber lopper og flåter.

Omgivelserne kan sprøjtes med Abslut D som dræber lopperne.
Abslut D kan fås i matas og frontline kan fås på apoteket og de fleste
dyrehandlere har det også.

Fra : Pia Thomsen

Dato : 23-05-03 11:01

"Stine N. Hilskov" <stine.nordlund@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
katten er absolut ikke vild med lyden af en sprayflaske så jeg vil anbefale
pipetterene. Frontline dræber lopper og flåter.

Nu bruger jeg kun Frontline,når_der_er lopper - og det har der heldigvis kun
været én gang men der har jeg brugt sprayen, den er uhyggelig effektiv.
Det er rigtigt at kattene nok ikke bryder sig om lyden - derfor sprayede jeg
ned i en skål og fordelte det med hænderne ud over katten - et råd jeg fik
af min dyrlæge - inden 24 timer, så var lopperne udryddet...og jeg kunne
støvsuge lig op over hele lejligheden - bvadr, men hellere end på kattene.
Der blev støvsuget grundigt og alt hvad kunne vaskes blev vasket. Siden har
jeg behandlet med Program Vet og har ikke haft lopper

Hilsen Pia

http://home20.inet.tele.dk/pitho

Fra : Ninna Sørensen

Dato : 23-05-03 11:08

"Inger og Jakob" <tophotmodels@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> kunne få noget der. Og hvad med møbler og tæpper, er det en god idé, at

Jeg vel helt klart også anbefalde fronline. Godt nok et det er loppemiddel,
men det er også godt mod øremider, bare en til to dråber i hvert øre. (skal
lige sige at det gøre vores dyrlæge). Man kan købe fronline i Matas, og det
er ikke fordi det er så dyrt.

Med venlig hilsen

Ninna Sørensen

Fra : Inger og Jakob

Dato : 23-05-03 12:25

Tak for oplysninger allesammen - jeg er på vej efter noget Frontline ;)

Med venlig hilsen
Inger