GD-lib
Fra : Ib K. Jensen

Dato : 23-05-03 00:07

Hej allesammen

Er der nogen der kan give mig et link til GD-lib? som skal bruges i
forbindelse med et galleri-program.

Eller følger det med PHP, i så fald har jeg ikke kunne finde det.

--
Med venlig hilsen / Kind regards / Mit freundlichen Grüßen
Ib K. Jensen

Fra : Christian Joergensen

Dato : 23-05-03 00:40

On Fri, 23 May 2003 01:06:45 +0200, Ib K. Jensen wrote:

> Er der nogen der kan give mig et link til GD-lib? som skal bruges i
> forbindelse med et galleri-program.
>
> Eller følger det med PHP, i så fald har jeg ikke kunne finde det.

IIRC er det bundled fra og med 4.1.0

--
Christian Jørgensen | Pity the poor egg: it only gets laid once.
http://www.razor.dk |

Fra : Dan Molberg

Dato : 23-05-03 01:09

Ja: http://www.boutell.com/gd/

http://www.php.net/manual/en/ref.image.php

Fra : Arne Feldborg

Dato : 23-05-03 08:23

Ib K. Jensen <ik@jensen.tdcadsl.dk> skrev Fri, 23 May 2003 01:06:45
+0200

>Hej allesammen
>
>Er der nogen der kan give mig et link til GD-lib? som skal bruges i
>forbindelse med et galleri-program.
>
>Eller følger det med PHP, i så fald har jeg ikke kunne finde det.

Den er med i nyere versioner af PHP, men den er ikke aktiveret pr.
default.
Kig i mappen: "php/extensions" og se om denne fil er der "php_gd2.dll"

Kopier så filen til den mappe der er nævnt i din php.ini (formentlig
roden af php installationen):

x-------------------
; Directory in which the loadable extensions (modules) reside.
extension_dir = c:\php
x----------------

Gå derefter ned (stadig i php.ini) til det sted der hedder:

x----------------------
;Windows Extensions
;Note that MySQL and ODBC support is now built in, so no dll is needed
for it.
x------------------

Og aktiver php_gd2.dll (dvs. fjern det foranstående semikolon) så det
kommer til at se ca. sådan her ud:

x------------------
;extension=php_filepro.dll
;extension=php_gd.dll
extension=php_gd2.dll
;extension=php_gettext.dll
;extension=php_hyperwave.dll
;extension=php_iconv.dll
x-------------------

Genstart så Apache.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bøling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Kim Emax

Dato : 23-05-03 10:38

Arne Feldborg wrote:

> Kig i mappen: "php/extensions" og se om denne fil er der "php_gd2.dll"

Understøtter den gif eller er der stadig licens problemer?

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 23-05-03 11:02

On Fri, 23 May 2003 11:37:50 +0200, "Kim Emax"
<newsgroup@remove-emax.dk> wrote:

>Understøtter den gif eller er der stadig licens problemer?

Nej, det er korekt, den kan kun læse GIF.
MVH Martin S

Fra : Kim Emax

Dato : 23-05-03 12:01

Martin Sveegaard wrote:

> Nej, det er korekt, den kan kun læse GIF.

øhhh, det er GIF, der _har_ været problemet, så vidt jeg husker fra version
1.8 af GD. Siger du at f.eks. JPEG og PNG ikke er understøttet men _kun_
GIF? Lyder meget usandsynligt

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 23-05-03 12:24

On Fri, 23 May 2003 13:00:42 +0200, "Kim Emax"
<newsgroup@remove-emax.dk> wrote:

>øhhh, det er GIF, der _har_ været problemet, så vidt jeg husker fra version
> [...]

Nej, men det ku' nemt misforstås. JPG og PNG kan både læses skrives,
men GIF kan kun læses. c",)
MVH Martin S

Fra : Ib K. Jensen

Dato : 23-05-03 18:02

In article <m11scvckp33mvaosbsuagvp7r4lipr8jro@4ax.com>, Martin
Sveegaard says...

> Nej, men det ku' nemt misforstås. JPG og PNG kan både læses skrives,
> men GIF kan kun læses. c",)
> MVH Martin S

Jeg takker alle for de svar og oplysninger der er givet.