To routere efter hinanden
Fra : kcdc

Dato : 22-05-03 22:53

Hej!

Jeg har fået et problem efter at jeg har indvesteret i en trådløs router
(Dlink 614+)!

Før havde jeg koblet mine maskiner direkte på en switch som var koblet til
routeren fra Tiscali (Cisco 677).

Nu er Dlink routeren sat ind i stedet for switchen (med Cisco'ens ethernet
stik ind i WAN)....

Problemet er nu at jeg ikke kan komme i kontakt med min ftp-server udefra
længere. Jeg har rodet med at sætte nat-tabellen på begge routere, uden
held....

Er der nogen der har en løsning på hvordan jeg lige grejer det problem?

/kcdc

Fra : jens

Dato : 22-05-03 23:01

"kcdc" <kcdc@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> held....
>
> Er der nogen der har en løsning på hvordan jeg lige grejer det problem?

Sæt ciscoen til at opfatte DIèn til DMZ.
Der efter forvarder du de porte som er nødvendige til din ftp.
(Kan DIèn ikke erstatte ciscoen helt ? )

Mvh Jens

Fra : kcdc

Dato : 22-05-03 23:18

> Sæt ciscoen til at opfatte DIèn til DMZ.

Ok, hvordan gør jeg lige det?

> Der efter forvarder du de porte som er nødvendige til din ftp.
På helt normal vis eller hvad?

> (Kan DIèn ikke erstatte ciscoen helt ? )

Jeg ved det ikke, men dlink'en har ikke noget wall stik (de helt små der)

/kcdc

Fra : jens

Dato : 22-05-03 23:26

> til

> ethernet

> udefra

> Ok, hvordan gør jeg lige det?

Jeg går ud fra du har forwardet porte i ciscoen før...
En DMZ er bare alle porte til samme ip.
Svjv er det noget telnet med cisco, og det har jeg ikke begreb om........

> Jeg ved det ikke, men dlink'en har ikke noget wall stik (de helt små der)

Jeg kender ikke de stik eller den udbyder, men spørg i edb udbydere om det
kan lade sig gøre. (der kan være et modem i cisco routeren og den kan du
ikke undvære.)

Hov..... Hvilken ip har din DI604 på wan siden og hvilken ip siger
http://www.myip.dk du har ?

(Wan siden ses nemmest under status i DI604)

Mvh Jens

Fra : kcdc

Dato : 22-05-03 23:43

> Jeg går ud fra du har forwardet porte i ciscoen før...
> En DMZ er bare alle porte til samme ip.
> Svjv er det noget telnet med cisco, og det har jeg ikke begreb om........

Helt korrekt, jeg har rodet med det før, men ikke lige som DMZ....

> Jeg kender ikke de stik eller den udbyder, men spørg i edb udbydere om det
> kan lade sig gøre. (der kan være et modem i cisco routeren og den kan du
> ikke undvære.)

Det vil jeg lige prøve, jeg har Tiscali som udbyder.

> Hov..... Hvilken ip har din DI604 på wan siden og hvilken ip siger
> http://www.myip.dk du har ?
> (Wan siden ses nemmest under status i DI604)

Hehe, der gav du mig lige et godt fingerpeg....nu har jeg fået hul igennem,
vil dog lige undersøge om jeg ikke helt kan smide ciscoen på de evige
jagtmarker.

Mange tak for hjælpen!

/kcdc

Fra : jens

Dato : 22-05-03 23:46

> [...]
igennem,
> vil dog lige undersøge om jeg ikke helt kan smide ciscoen på de evige

Kan du ikke, der er modem i den ifølge google.
Kiggede lige.........

Mvh Jens

Fra : kcdc

Dato : 22-05-03 23:59

> igennem,
> >
> Kan du ikke, der er modem i den ifølge google.
> Kiggede lige.........

Så må jeg jo leve med den lidt endnu men tak alligevel!

/kcdc

Fra : Rune Friis Jørgensen

Dato : 22-05-03 23:16

"kcdc" <kcdc@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er Dlink routeren sat ind i stedet for switchen (med Cisco'ens ethernet
> stik ind i WAN)....

Smid dog Cisco'en væk og sæt Dlink'en direkte på.
Hvis du ikke kan nøjes med de 4 porte til LAN, kan du jo fortsætte med
switchen.
Men kan du nøjes med 4 porte, kan du glæde dig over at de er 10/100 Mbit, og
så slipper du for at have endnu en boks stående.

Rune

Fra : kcdc

Dato : 22-05-03 23:20

"Rune Friis Jørgensen" <rune_friis@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
og
> så slipper du for at have endnu en boks stående.

Ok, men hvordan får jeg proppet det smalle stik ind i dlinken, når den ikke
har nogen wall indgang?

/kcdc

Fra : MN

Dato : 23-05-03 11:45

> [...]
og
> så slipper du for at have endnu en boks stående.

Og hvad skal han så bruge som modem?

Mogens