jerntilskud
Fra : loida petersen

Dato : 22-05-03 21:10

hej..

hvor meget jerntilskud skal jeg give min datter?

mvh,

loida

http://home.tiscali.dk/loida/isabella

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 23-05-03 03:45

"loida petersen" <april20@softhome.net> skrev...

> hvor meget jerntilskud skal jeg give min datter?

Hvis hun kun bliver ammet, skal hun have 5 dråber pr. dag. Men giver du
hende (min.) 400 ml. modermælkserstatning og/eller jernberiget vælling
pr. dag, er jerntilskudet ikke nødvendigt. Her i huset varierer det
lidt, om den bette vil drikke to hele flasker pr. dag - vil han ikke,
får han lige et par dråber på en skefuld aftensmad.

Christina

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 23-05-03 14:44

"Christina Puhakka Egholm" <christina@egholm.net> skrev i en meddelelse

> Hvis hun kun bliver ammet, skal hun have 5 dråber pr. dag.
> Men giver du hende (min.) 400 ml. modermælkserstatning og/eller
jernberiget vælling
> pr. dag, er jerntilskudet ikke nødvendigt.

Det er da da heller ikke selvom barnet bliver ammet.

Mvh. Lisbeth

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 23-05-03 22:46

"Lisbeth Jacobsen" <jacobsenlisbeth@hotmail.com> skrev...

> Det er da da heller ikke selvom barnet bliver ammet.

Det siger alle danske læger og sundhedsplejersker ellers, mig bekendt..?

Christina

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 23-05-03 23:25

> Det siger alle danske læger og sundhedsplejersker ellers, mig bekendt..?

Så vidt jeg ved anbefales det kun til ammede børn, når de er over et halvt
år.

Modermælkserstatning fremstilles, så indholdet af næringsstoffer nogenlunde
svarer til indholdet i modermælk. Visse mineraler, f.eks. jern og zink, er
der dog mere af i modermælkserstatning end i modermælken. Dette skyldes, at
barnet har sværere ved at optage jern og zink fra det erstatningsproduktet.

Et barn der ammes får selvfølgelig de næringsstoffer, det skal have.

Mvh. Lisbeth

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 24-05-03 02:37

"Lisbeth Jacobsen" <jacobsenlisbeth@hotmail.com> skrev...

> Så vidt jeg ved anbefales det kun til ammede børn, når de er over et
halvt
> år.

Ja, det har du helt ret i. Det er såmænd også kun fordi, jeg var et smut
forbi loidas hjemmeside, at jeg vidste, at datteren er over seks
måneder, men det glemte jeg jo lige alt om at skrive. Så vi er helt
enige. Barnets medfødte jerndepoter slipper op ved seks måneders
alderen, og modermælken, der er supergod på alle andre områder,
indeholder bare ikke helt nok jern.

Gad vide, hvad man gør andre steder i verden? Og hvad konsekvensen mon
er, når ammebørnene ikke får det ekstra jerntilskud..?

Christina

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 23-05-03 14:47

loida petersen [april20@softhome.net] skrev:

> hvor meget jerntilskud skal jeg give min datter?

Mit råd vil være: spørg din sundhedsplejerske, eller din læge

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : loida petersen

Dato : 23-05-03 21:22

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid>

> Mit råd vil være: spørg din sundhedsplejerske, eller din læge

det skulle jeg har gjort ellers tak for svarene