lyd problemmer i kde
Fra : Tommy

Dato : 22-05-03 20:59

Hej ng

Jeg kan ikke have to programmer køre samtidig som skal lave lyd (hvis xmms
køre kan jeg ikke høre at jeg modtager en besked på icq. først når jeg
lukker xmms bliver bliver "driveren" frigivet).

Jeg bruger kde 3.1.1 og alsa sound

mvh
Tommy

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 22-05-03 21:13

Tommy wrote:

> Jeg kan ikke have to programmer køre samtidig som skal lave lyd (hvis
> xmms køre kan jeg ikke høre at jeg modtager en besked på icq. først
> når jeg lukker xmms bliver bliver "driveren" frigivet).

Det skyldes at KDE bruger aRts og det gør XMMS ikke. Mange oplever det
stik modsatte nemlig at XMMS dør når KDE giver lyd fra sig.

Du klarer problemet ved at installere og bruge det aRts-output-plugin
som findes til XMMS.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.