En slags refresh til en asp chat!
Fra : Thomas Brejner

Dato : 22-05-03 19:22

Kan man ikke lave et eller andet så den køre denne kode igennem igen og
igen?
<%
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("db.mdb")
Conn.Open DSN
strSQL = "Select * from chat where til='" & session("bruger") &"' or
til='Alle' order by time desc"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
Do While Not rs.EOF
%>

<% if rs("til")= Alle then %>
<%response.write "" & rs("fra") & ""%> siger: <%response.write "" &
rs("besked") & ""%><br>
<% else %>
<%response.write "" & rs("fra") & ""%> siger til dig: <%response.write "" &
rs("besked") & ""%><br>
<% end if %>

<%
rs.MoveNext
Loop
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
det er til en asp chat og det er ik så fedt hvis den skal refreshe hele
siden konstant..

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-05-03 20:39

Thomas Brejner skrev:

> Kan man ikke lave et eller andet så den køre denne kode
> igennem igen og igen?

Jo, et meta-refresh.

> det er til en asp chat og det er ik så fedt hvis den skal
> refreshe hele siden konstant..

Men det skal den. Siden alternativt vil siden stå og hænge i en
evighed (hvornår er siden færdig?)

Du er nødt til at lave refresh på selve siden (som så evt. bare kan
være en iframe eller lignende - på den måde behøver menuer og
grafik ikke at blive reloadet)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thomas Brejner

Dato : 22-05-03 21:37

Ja okay.... jeg har lavet et alm meta refresh i head. Men min browser lukker
når den refresher, er der nogen der ved hvorfor?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-05-03 09:32

Thomas Brejner skrev:

> Ja okay.... jeg har lavet et alm meta refresh i head. Men min
> browser lukker når den refresher, er der nogen der ved
> hvorfor?

Næ - ikke uden at vide hvordan din side ser ud. Kan du give et link
til den?

NB: Angiv venligst hvem du svarer, og medtag lidt af den tekst du
besvarer som citat. Se evt. eksemplerne i linket i min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thomas Brejner

Dato : 25-05-03 13:02

> Næ - ikke uden at vide hvordan din side ser ud. Kan du give et link
> til den?
www.grineflippet.dk/test/login.asp
der er en meget lille demo af den, og der lukker min browser siden :(

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-05-03 13:49

Thomas Brejner skrev:

> www.grineflippet.dk/test/login.asp
> der er en meget lille demo af den, og der lukker min browser
> siden :(

Prøvet med IE 6 og Mozilla 1.4 - begge virker fint.
--
Jens Gyldenkærne Clausen