MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows2000 pro eller XP pro
Fra : BJ.DK

Dato : 22-05-03 15:52

Windows 2000 pro vs. WIndows XP pro

Hvad er fordelene hhv. ulemperne ved at vælge det ene frem for det andet?

Børgesen

Fra : jens

Dato : 22-05-03 16:12

"BJ.DK" <news@klog.dk> skrev i en meddelelse
> Windows 2000 pro vs. WIndows XP pro
>

> Hvad er fordelene hhv. ulemperne ved at vælge det ene frem for det andet?

Umiddelbart afhænger det af hvilken maskine der er tale om.
Xp tager næsten dobbellt så meget diskplads som en w2k.

Xp kræver en del mere ram end w2k.
Xp er så lidt nemmere at lave lan opsætning på.
Xp kan køre alle spil. (det kan w2k også efter install af SP3, hvor den får
ca samme mulighedder som xp, dog uden alt farveladen på skærmbillederne.)

Mvh Jens

Fra : BJ.DK

Dato : 22-05-03 16:31

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
får
> ca samme mulighedder som xp, dog uden alt farveladen på skærmbillederne.)

Maskinerne vil være ny maskiner, så konfiguratoinen burde være OK til begge
dele. De skal bruges i et kontormiljø, så evner ud i farver/spil er ikke
afgørende. Forventet levetid: 4 år.

* Jeg tænker også bl.a. på polimikken om licenser?
* XP kører svjv under M$' ny regler?
* Er det rigtigt, at jeg ved en formatering / geninstallation skal
"aktiveres" af M$ i XP?
* Jeg har talt med flere teknikere, der mener at 2k er nemmere at rede ud af
udu?
* Andre indfaldsvinkler?

Børgesen

Fra : jens

Dato : 22-05-03 17:04

klip

> [...]
begge
> dele. De skal bruges i et kontormiljø, så evner ud i farver/spil er ikke

Skal der være en DC i det kontor ?
Eller er det arbejdsgruppe ?

Mvh Jens

Fra : BJ.DK

Dato : 23-05-03 08:56

> Skal der være en DC i det kontor ?
> Eller er det arbejdsgruppe ?

Stationer op mod en w2k server.

Børgesen

Fra : jens

Dato : 23-05-03 09:03

> "jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> Stationer op mod en w2k server.

Så ville jeg helt klart vælge w2k pro.

1: Der er ikke brug for farveladen i xp
2: xp tager mere plads og er "tungere" at arbejde med.
3: w2k serveren er ældre end xp, og vil få nogle problemer med at styre den.
4: xp er ikke beregnet til net på samme måde som w2k pro.

Mvh Jens

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-03 22:53

"BJ.DK" <news@klog.dk> skrev i en meddelelse
> Windows 2000 pro vs. WIndows XP pro
>

> Hvad er fordelene hhv. ulemperne ved at vælge det ene frem for det andet?
>
> Børgesen

Madsen gav et yderst kvalificeret svar på det samme spørgsmål, jeg stillede,
så prøv at læse lidt baglæns i gruppen - det er ikke så mange dage siden.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : BJ.DK

Dato : 23-05-03 08:55

"Karsten Jensen" <bitosnabeladcadslpunktumdk> skrev i en meddelelse

> [...]
stillede,
> så prøv at læse lidt baglæns i gruppen - det er ikke så mange dage siden.

Jeg må være ved at blive blind, for jeg kan ikke lige finde det rigtige
indlæg. Har du en dato og en titel eller en newsid ?

Børgesen