Genoptræning
Fra : anders

Dato : 22-05-03 15:29

Hej,

jeg har fået fjernet nogle skruer i min ankel for ca. 5 år siden, hvor der
så gik betændelse i såret og jeg gik sygemeldt i 9 måneder.

Derefter er mit ben faktisk været iorden indtil i efteråret hvor jeg hjalp
en kammerat med at flytte, og jeg har haft ondt i benet siden, faktisk så
meget at jeg nogle gange må gå hjem fra arbejde. Jeg har også problemer med
at sidde almindeligt på en stol, men benen lige nede under og skal helst
have dem så knæende ikke er bøjet. Siden nytår er det ligesom begyndt at
flytte sig op til knæet og nu er jeg også begyndt at have ondt i det andet
knæ.

Min læge sagde at benet var overanstrengt og jeg har så prøvet at belaste
benet mindt muligt ved at ligge på sofaen og købt nogle ledninger til min
computermus og keyboard og brugt tv'et fra sofaen af.

Jeg har nu valgt at prøve gå i et motionscenter istedet, da det ikke at lave
ikke har hjulpet spor og en jeg kender sagde det kunne være jeg skulle
starte i et motionscenter.

Jeg har været der en gang, og dagen efter kunne jeg klare en almindelig
arbejdsdag uden ekstra pauser som jeg ikke har kunnet meget længe, men på
andendagen efter jeg var der nede var jeg igen nødt til at holde flere
pauser.

Vil jeg kunne få noget ud af at komme i motionscentret hver dag, eller er
jeg nødt til at være tilfreds med at benet er ok dagen efter og håbe det
bliver helt iorden igen efter flere ganges træning?

håber nogen kan hjælpe, da jeg er ret træt at være nødt til at holde ekstra
pauser og ligge helt brak efter en familiefrokost, hvor jeg sidder meget
uden nok plads til benene.

Steen