MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
pludselige frys/genstarter
Fra : Neiklot

Dato : 22-05-03 09:43

Hej,
Jeg har i lang tid kørt med Windows Me og har i højere og højere grad
oplevet, at computeren pludselig genstarter uden advarsel. Det kunne ske på
alle mulige tidspunkter og jeg fandt aldrig ud af, hvad det var.

For 2 måneder siden installerede jeg så Windows XP og problemet var
forsvundet de første par uger, men langsomt er det ved at vende tilbage
igen! Den eneste forskel er, at mit system nu ikke genstartet, men bare
fryser fuldstændig, så jeg er nød til at slukke computeren/genstarte.

Det sker nu omkring en gang i timen, men nogle gange meget oftere og til
andre tider er der en hel dag imellem!

Jeg har snart prøvet alt (fjernet alle programmer jeg har installeret. Har
god sikkerhed (Norton Internet Security)).

Er der nogle, der kender til dette eller tilsvarende problem og måske har en
løsning på det? Har endda tænkt på om det kunne være noget rent
hardwaremæssigt?!?

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig for min computer er i øjeblikket
meget tæt på at ryge ud over altanen

Med venlig hilsen
Nikolai Laursen

Fra : Torben Jensen

Dato : 22-05-03 09:50

"Neiklot" <sputnik@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> hardwaremæssigt?!?
>
> Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig for min computer er i øjeblikket

Hvad skriver xp i fejl loggen?
--
Mvh Torben

Fra : jens

Dato : 22-05-03 10:05

> [...]

en
> løsning på det? Har endda tænkt på om det kunne være noget rent

Prøv at have taskmanageren åben sp du kan se om der er noget der bruger
cpuèn når den går død.

> Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig for min computer er i øjeblikket
> meget tæt på at ryge ud over altanen

Det kan den ikke tåle tror jeg.

Det lyder som en blæser der e rstøvet til og cpuèn defor bliver for varm.

Hvad ligger cpu temperaturen på, og hvilken cpu er det ?

Mvh Jens

Fra : gats

Dato : 22-05-03 14:34

> [...]
>
> Jeg har snart prøvet alt (fjernet alle programmer jeg har
> installeret. Har god sikkerhed (Norton Internet Security)).

jag havde samme problem, og det vste sig at det var min powersupply som
skulle skiftes. Har nu kørt snart 1 år uden nedbrud.