Medefiskeri i Odense Å
Fra : Daniel Pino Maldera

Dato : 27-03-01 13:13

Er der nogen af jer der gider give mig nogle tips til fiskeriet efter rimter
og brasen i Åen. Jeg regner med at komme til at fiske match og bund først og
fremmest, takeapart-stænger ligger ikke i min prisklasse. Da jeg bor inde i
Centrum og kun har cykel bliver det herinde jeg kommer til at fiske mest, så
nogle pladser her ville blive modtaget med kyshånd.
Hvis i ved hvilke foreninger der har fiskeretten dertil ville jeg osse gerne
vide det, selvom jeg nok finder ud af det på en eller anden måde før eller
siden
Sidst men ikke mindst kunne det være rart at vide hvilken størrelsesorden
fiskene ligger i, og hvilke mængder man kan forvente at fange.

Fra : Leif Chr. Andresen

Dato : 27-03-01 20:11

Daniel Pino Maldera skriver:

> [...]
> vide det, selvom jeg nok finder ud af det på en eller anden måde før eller

Odense Å-udvalget under DSF har fiskeretten fra Dalum Papirfabrik til
udløbet med få undtagelser samt dele af Stavids Å, Ryds Å og Lindved Å.
Hvis du er medlem af en forening under DSF, kan du købe årskort, ellers
kun dagkort. En del strækninger omkring centrum er medestrækninger, her
må både medes, spinnes og flues, på de andre strækninger må man ikke
mede. Sammen med fiskekortet får du et kort over åen, der kan du se hvor
du må mede, jeg ved ikke hvor der er bedst, men jeg fiskede en del efter
skaller og brasen omkring OB's klubhus da jeg boede på de kanter.

Længere oppe end Dalum Papirfabrik har Dalum Lystfiskerforening
fiskeretten, vistnok sammen med en anden sportsfiskerforening i byen
(jeg har ikke boet der i over 2 år).

--
Leif Chr. Andresen
http://home13.inet.tele.dk/andresen