Ram test og ingen GDM
Fra : Julie Huffman

Dato : 21-05-03 21:11

Hej,

Jeg har to spørgsmål:

1. Jeg har lige fået 512Mb ram fordelt på 2x128Mb + 1x256Mb. Hvordan
tester jeg under Linux om de køre stabilt?

2. Kan jeg fjerne Gnome Door Manager (GMD) og erstatte det med et script
som automatisk logger ind som min normale bruger?

Venlig hilsen,
Martin

Fra : Kent Friis

Dato : 21-05-03 21:16

Den Wed, 21 May 2003 22:10:42 +0200 skrev Julie Huffman:
>Hej,
>
>Jeg har to spørgsmål:
>
>1. Jeg har lige fået 512Mb ram fordelt på 2x128Mb + 1x256Mb. Hvordan
>tester jeg under Linux om de køre stabilt?

memtest86?

Mvh
Kent
--
"A computer is a state machine.
Threads are for people who can't program state machines."

Fra : Julie Huffman

Dato : 21-05-03 21:39

> memtest86?

Sejt! Tak=)

Julie

Fra : Julie Huffman

Dato : 21-05-03 21:17

Jeg lærer aldrig at bruge signatures=)

Julie

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 21-05-03 21:18

http://memtest86.com/

> 2. Kan jeg fjerne Gnome Door Manager (GMD) og erstatte det med et
> script som automatisk logger ind som min normale bruger?

Hvis du mener gdm (Gnome Display Manager), så kan du sætte den op til
automatisk at logge ind efter X sekunder.

Mvh.

--
"Från och med nu, så är 'så snart Adam Sjøgren
som möjligt' 53 timmar!" asjo@koldfront.dk

Fra : Julie Huffman

Dato : 21-05-03 21:42

> http://memtest86.com/

Det bliver spændende at prøve=)

> Hvis du mener gdm (Gnome Display Manager), så kan du sætte den op til
> automatisk at logge ind efter X sekunder.

Jeg troede D stod for Door=) Men det var den jeg mente.

Det er den option jeg bruger nu, men da jeg ikke rigtig bruger GDM til
andet, så tænkte jeg, om man kunne fjerne den helt? Jeg laver "init 0" for
at lukke ned alligevel=)

Julie