MS Windows
briani 27239
Problemer med installation af XP
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 21-05-03 21:43

Hejsa..

Jeg har samlet mig en "ny" brugt computer, med bla en AMD-K7 800mhz
processor.

Der skal så installeres Windows XP. Efter den har formateret disken (20gb),
begynder den at kopiere filer, som den har meget meget svært ved. Den
stopper op flere steder og søger, og der skal mange forsøg til, inden den
æder det hele. Enkelte gange skal den ud af skuffen og i, igen. Men 100%
kommer den til, og opretter startmiljø, og hvad der nu ellers står. Så skal
den genstarte, og så vidt jeg husker, plejer den at boote op på harddisken
der, men den her genstarter igen så snart den skal forsøge at boote på
harddisken.

Hva hele hule helvede er der galt? Jeg har tjekket disken med et Disk
Fitness test prg fra IBM, som ikke viser nogle fejl. Jeg har prøvet med 3
forskellige CD rom drev, uden mærkbare ændringer.

CD'en er hverken ridset eller noget, og den virkede sq fint sidst den blev
brugt.

Mvh Thomas

Fra : jens

Dato : 21-05-03 23:44

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@REMOVEget2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa..
>
> Jeg har samlet mig en "ny" brugt computer, med bla en AMD-K7 800mhz
> processor.

Kontroller BIOS start .... 1: cd 2 : c drev

Kontroller at c drev og cdrom master og slave hvis det er på samme ide
kabel.

Mvh Jens

Fra : IzNoGoUd

Dato : 22-05-03 06:56

On Wed, 21 May 2003 22:42:38 +0200, "Thomas Buus Andersen"
<t-buus@REMOVEget2net.dk> wrote:

>Hva hele hule helvede er der galt? Jeg har tjekket disken med et Disk
>Fitness test prg fra IBM, som ikke viser nogle fejl. Jeg har prøvet med 3
>forskellige CD rom drev, uden mærkbare ændringer.
Hmm jeg ville købe nogle nye ide kabler og/eller sætte HDD på primær
og CDdrev på sekundær.

Hmm igen prøv at lave en XP slipstream install cd, jeg har set 3
maskiner hvor installationen er f... up og/eller mangler driver, så
når jeg kommer med min XP incl. SP1 så er der ingen problemer. Så er
du også fri for at installere og vente på SP1 bagefter installationen

--
best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
-

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 22-05-03 07:46

IzNoGoUd wrote:

> Hmm jeg ville købe nogle nye ide kabler og/eller sætte HDD på primær
> og CDdrev på sekundær.

Har prøvet.. Har også prøvet at lade dem få hvert sit IDE kabel .. Ingen
forskel.

> [...]
> når jeg kommer med min XP incl. SP1 så er der ingen problemer. Så er
> du også fri for at installere og vente på SP1 bagefter installationen

Hvordan er det ligeeee man laver sådan en CD?

MVh Thomas

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 22-05-03 07:56

http://www.justinwojas.com/bootcd.htm

--
Lars

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 22-05-03 08:58

Er der så lige en venlig sjæl der kan oplyse mig om, hvad SP1 bliver kaldt
som fil, og hvor Windows XP smider den hen efter download via autimatisk
opdatering, når den også har installeret den???

Mvh THomas

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 22-05-03 09:38

On Thu, 22 May 2003 09:58:22 +0200, Thomas Buus Andersen wrote:

> Er der så lige en venlig sjæl der kan oplyse mig om, hvad SP1 bliver kaldt
> som fil, og hvor Windows XP smider den hen efter download via autimatisk
> opdatering, når den også har installeret den???

Du kan hente den den danske her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=83e4e879-fa3a-4
8bf-ade5-023443e29d78&DisplayLang=da
eller den engelske her:
http://www.microsoft.com/windowsxp/sp1/default.asp

De er nu ikke så svære at finde på MS' sider.

--
Lars

Fra : Madsen

Dato : 22-05-03 12:37

Thomas Buus Andersen skrev:

[Pipstribet WinXP-CD]

> Hvordan er det ligeeee man laver sådan en CD?

<http://www.wintip.dk/xp/guides/spcd/index.htm>

Madsen.

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 23-05-03 08:52

Nu har jeg skiftet til nye friske IDE kabler, og lavet en slipstramcd, men
det hjælper ikke en dyt. Samme fejl.
Men der kom lige en blå fejl-skærm op , hvor der stod noget med fejl i
Processor int..... et eller andet, som jeg ikke nåede at få fat i , inden
den genstartede.

Skulle en AMD-K7 800mhz ikke kunne fungere sammen med XP?

Nu prøver jeg sq snart med 98 eller ME.

Mvh Thomas

Fra : jens

Dato : 23-05-03 09:09

> [...]
> Men der kom lige en blå fejl-skærm op , hvor der stod noget med fejl i
> Processor int..... et eller andet, som jeg ikke nåede at få fat i , inden

Hvad ligger cpu temperaturen på ?
Er blæseren vendt 180grader ?
Er der mere end en stang ram i den ?
Er det isåfald samme type ram ?

> Skulle en AMD-K7 800mhz ikke kunne fungere sammen med XP?

Jo, men du har en hardware fejl.........

> Nu prøver jeg sq snart med 98 eller ME.

La vær med det, det bliver bare ustabilt.

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 23-05-03 11:53

jens wrote:
> "Thomas Buus Andersen" <t-buus@REMOVEget2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvad ligger cpu temperaturen på ?
> Er blæseren vendt 180grader ?
> Er der mere end en stang ram i den ?
> Er det isåfald samme type ram ?

Temperaturen ligger på 45-48 grader, så vidt jeg husker.
Køleren har jeg ikke rørt ved, og den kørte fint for en uge siden, hos en
anden bruger.

Der er én stang af 256 ram. Det skulle være 133ram... De virker fint i min
egen computer

> Jo, men du har en hardware fejl.........

Øvbøv.....

> La vær med det, det bliver bare ustabilt.
Okay..

Flere gode forslag?

Mvh Thomas

Fra : jens

Dato : 23-05-03 12:04

> [...]
klip
> Køleren har jeg ikke rørt ved, og den kørte fint for en uge siden, hos en
> anden bruger.

Du har ikke haft den taget af overhovedet ?

Hvad hedder bundkort helt præcist ?
Hvad er det for en disc ?

Mvh Jens