Netware på bærbar
Fra : Nederbasse

Dato : 21-05-03 21:55

Hej Gruppe
Jeg har restored en Toshiba bærbar fra cd'en, nu kan jeg faktisk ikke lave
nogen form for net ændringer pga. noget Netware tjavs, fx. FORLANGER den at
den skal hente logon fra en server, kan ikke ændre til logon på share niveau
o.s.v.
Hvordan fjerner dette Netware ??
OS er Windows 98

Lars

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 22-05-03 11:38

Nederbasse wrote:

> [...]
> den skal hente logon fra en server, kan ikke ændre til logon på share niveau

Frit fra hukommelsen, så det er muligt det er en smule unøjagtigt:

Du skal ind i kontrolpanel, netværk. Under primær netlogin har du
sikkert stående noget i stil med "Microsoft klient til Netware",
du kan prøve at ændre det til "klient til Microsoft netværk" og se
om det giver det ønskede resultat. Hvis ikke, kan du fjerne
understøttelsen af Netware helt ved at fjerne "klient til Netware
netværk" og "IPX/SPX protocol", så er den færdig med at lede efter
en Netware server..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Michael U. Hove

Dato : 22-05-03 16:47

Thomas Strandtoft wrote:

> [...]
> understøttelsen af Netware helt ved at fjerne "klient til Netware
> netværk" og "IPX/SPX protocol", så er den færdig med at lede efter

Faktisk er det ikke så snedigt. Er der installeret en "ægte" Novell
Netware klient, skal den fjernes via Novell's eget uninstall prog,
ellers går der møg i hele netværksstakken i Win. Selv at sidde og pille
enkeltkomponenter ud, har jeg meget dårlige erfaringer med...

Novell lægger et uninstall-program med til deres Novell client32, filen
du skal lede efter hedder "unc32.exe". Den kan ligge lidt varierende
steder alt efter installationsdir, så søg efter den i windows. Kør denne
unc32.exe fil, og der starter et program, der lader dig afinstallere
Novell klienten på den autoriserede måde.

Mvh.

Michael

--
"May you always live life for a purpose, love like you've never been
hurt, and dance like none is watching...."