port til netkort på bærbar - HJÆLP
Fra : Kasper Meldgaard

Dato : 21-05-03 20:36

Til Gruppe,

Jeg skulle lige være den helt store helt og installere windows XP på min
fætter Dell Inspiron 8000. Vi havde købt 256mb ram og sat i og det hele
fungerede bare! Der havde tilligere været installeret ME så han var lykkelig
for den fine brugerflade i XP, men så var det lige vi skulle have den på
nettet. Tidligere havde han bare brugt tlf forbindelse gennem den indbyggede
modem, men nu sat jeg mit netkabel fra min stofanet forbindelse i... og ikke
engang pop-up'en om at lan forbindelse kom frem?? Windows reagere faktisk
overhovedet ikke på jeg satte kablet i??

Alle drivere ser ud til at være installeret og fungere... XP har da også
installeret en driver til netkortet, men...?

Fik fat i et PCMCIA kort og vi var på nettet?? Men er der nogen som har en
logisk forklaring på dette problem? Det er sgu lidt trælst med et
PCMCIA-kort stikkende ud, når netkort tilsyneladende ser ud til at være
installeret!

Venligst
Kasper

Fra : dfm

Dato : 22-06-03 20:34

Jeg har desværre ikke noget svar til dig, jeg har netop det samme
problem, bare på en Dell Inspiron 4000, og mit system kan slet ikke
registrere netkortet. Dell kan ikke umiddelbart hjælpe.
jeg tror at det er en hardware fejl, da jeg har prøvet på både 2000 Pro
og XP Pro.

http://www.kandu.dk/