Sextant.
Fra : Glenn [Odense]

Dato : 21-05-03 20:15

Er der nogle som ved hvor man finder en sextant, til en fornuftig pris?

Glenn

Fra : URD

Dato : 21-05-03 20:28

Køb en i plast fra et Engelsk postordrefirma.
De er lige så gode som dem i messing de skal bare justeres hvergang du bruger den, det skal de andre også
det er temparaturen der får materialet til at udvide sig eller trække sig sammen.
Hans

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 22-05-03 00:52

[...]

Ja det kunne man gøre, men nu skal det være en 40 års fødselsdags-gave til
en som "samler" på sådan noget stof.
Og jeg har ikke så meget styr på hvad hvor man køber sådan noget, eller hvad
det koster. (gætter dog på et par kilo)

Glenn

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-05-03 07:38

"Glenn [Odense]" <corbin@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:3ecc1102$0$32482

> [...]
> en som "samler" på sådan noget stof.
> Og jeg har ikke så meget styr på hvad hvor man køber sådan noget, eller hvad

ha, det er skisme ikke nok!

En ordentlig sekstant koster vel omkring 5-6000,- (ny)

Nye køber du hos Iver C. Weilbach, Toldbodgade 35 i københavn. Brugte køber du
i gaderne i samme kvartér. Der er en masse små marine-antik forretninger og
måske kan du finde een, der er skæv, men alligevel dekorativ.

Men pas på priserne, de er nogle banditter! Er det noget, som glimter, tror de,
at det er guld!

Jeg antager, at du leder efter een gammel model i messing og der skal du kigge
på bl.a Online auktioner, marine atikvariater osv... søg på google.

Det er ikke længe siden, jeg så en hos Lauritz online til ca. 600,- jeg ved dog
ikke, hvad den gik for...

Claus

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 22-05-03 08:19

> ha, det er skisme ikke nok!
>
> En ordentlig sekstant koster vel omkring 5-6000,- (ny)

Damn, det kan godt være jeg skal gå efter en brugt, da den jo nok mest skal
stå på en hylde.
Jeg vil kikke rundt i kvarteret. Tak for svaret.

Glenn

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-05-03 10:15

"Glenn [Odense]" <corbin@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:3ecc79ca$0$5151

> Damn, det kan godt være jeg skal gå efter en brugt, da den jo nok mest skal
> stå på en hylde.
> Jeg vil kikke rundt i kvarteret. Tak for svaret.

Jamen, skal den kunne bruges??

Jeg troede, at den kun var til pynt. Hvis den skal bruges til navigation, skal
du være varsom med at købe brugte i antikbutikkerne. De kan *meget* vel være
slået skæve eller måske slidte, så der skal du have en sagkyndig med, der kan
kontrolmåle den....

Spørg evt. hos Weilbach hvad et kontroleftersyn vil koste, hvis du finder en
billig brugt.

Claus

Fra : jetp

Dato : 22-05-03 14:52