Mysql og kolonnenavne
Fra : Carsten Klausman

Dato : 21-05-03 16:44

Hejsa

Jeg har følgende udtræk fra en Mysql DB:

function getText
set Conn = Server.CreateObject ("ADODB.Connection")
Conn.Open "driver={mysql};server=localhost;
port=3306;Database=xxx;uid=xxx;pwd=xxx"
sql = "select dato,score,vinder,matchform from golf"
set rs = Conn.Execute(sql)
while not rs.EOF
Response.Write("<tr>")
Response.Write("<td>" & rs("dato") & "</td>")
Response.Write("<td>" & rs("score") & "</td>")
Response.Write("<td>" & rs("vinder") & "</td>")
Response.Write("<td>" & rs("matchform") & "</td>")
Response.Write("</tr>")
rs.movenext
wend
Set rs = nothing
end function

Det fungerer fint nok, men jeg kunne godt tænke mig at mit select statement
først viser navnet på kolonnen og derefter indholdet i de enkelte records,
er der nogen som kan hjælpe?
Bør lige fortælle at det er chiliasp, der fortolker asp statements

På forhånd tak

/Carsten

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 21-05-03 16:52

Carsten Klausman wrote :

> [...]

> statement først viser navnet på kolonnen og derefter indholdet i de
> enkelte records, er der nogen som kan hjælpe?

I dit recordset kan du udtrække navnet på den i'te kolonne med

rs.fields(i).name

Alternativt kan du kigge på http://www.asp-faq.dk/article/?id=72 for
flere detaljer.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
www.asp-faq.dk: FAQ for dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

Fra : Carsten Klausman

Dato : 21-05-03 17:11

Tusind tak for et hurtigt svar og det virker!
Tak for hjælpen!