XP Messenger og router
Fra : Per

Dato : 21-05-03 13:02

Måske forkert gruppe, men here goes.

Jeg ahr TDC bredbånd og har en D-Link 804 router koblet på. Problemet er, at
jeg simpelt hen ikke kan få video og voice til at køre igennem routeren. Kan
nogen forklare hvad jeg skal gøre?

Jeg har også prøvet at koble routeren af, så PC'en kører direkte i ADSL
modemet, men så kan jeg ikke få en IP-adresse fra TDC.

Fra : gats

Dato : 21-05-03 16:39

> Jeg ahr TDC bredbånd og har en D-Link 804 router koblet på. Problemet
> er, at jeg simpelt hen ikke kan få video og voice til at køre igennem
> routeren. Kan nogen forklare hvad jeg skal gøre?

Routeren skal understøtte UPnP og det skal din Windows også.
I WinXP skal du vælge fjern/tilføj windows komponent og der vælge netværks
...... og sætte hak ve UPnP.

Så virker det bare perfekt.

Fra : Kent Glerup

Dato : 21-05-03 21:39

"gats" <Gats@NoSpam.xx> skrev i en meddelelse

> Routeren skal understøtte UPnP og det skal din Windows også.
> I WinXP skal du vælge fjern/tilføj windows komponent og der vælge netværks
> ..... og sætte hak ve UPnP.
>
> Så virker det bare perfekt.

Kan du beskrive lidt nærmere hvor??

Fra : jens

Dato : 21-05-03 23:59

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "gats" <Gats@NoSpam.xx> skrev i en meddelelse

klip

> Kan du beskrive lidt nærmere hvor??

Windows komponenter-netværks tjenester- ("v" Upnp)

mvh Jens

Fra : Per

Dato : 22-05-03 16:27

> Routeren skal understøtte UPnP og det skal din Windows også.
> I WinXP skal du vælge fjern/tilføj windows komponent og der vælge netværks
> ..... og sætte hak ve UPnP.

Hvor ser jeg om routeren gør det?

Fra : jens

Dato : 22-05-03 16:43

"Per" <pzk@JEGHADERSPAMcrayon.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor ser jeg om routeren gør det?

Det ses ikke medmindre det virker.
Dlink er ikke så vilde med at love den funktion, selvom nogle af deres
dimser reagerer på den.
(og de har glemt at lave det så man selv kan slukke for Upnp)

Mvh Jens

Fra : Martin Schultz

Dato : 23-05-03 10:04

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> writes:

> "Per" <pzk@JEGHADERSPAMcrayon.dk> skrev i en meddelelse

> netværks

> Det ses ikke medmindre det virker.

I kontrolpanelet på zyxel 650 er der et hak hvor man kan slå det til.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : jens

Dato : 23-05-03 11:27

"Martin Schultz" <di020172@brok.diku.dk> skrev i en meddelelse

> I kontrolpanelet på zyxel 650 er der et hak hvor man kan slå det til.

Også i en level one, mem det hjælper ikke her.

mvh Jens

Fra : BearMan

Dato : 23-06-03 02:52

> Også i en level one, mem det hjælper ikke her.
>
> mvh Jens

Hej Jens.

Jeg har haft helt det samme problem, og har heller ikke kunne finde en
løsning. Selvom jeg har prøvet at gøre som der står her.

MEN, så prøvede jeg at downloade den nyeste version af messenger, fordi
jeg har hørt at problemet skulle være fixet. Og vupti, så virkede det.
Du kan downloade den her:
http://messenger.msn.dk/download/v6preview.asp?client=1

Så skulle det virke ;)

Venligst