[Opera 7.x] Politiken.dk dræber browseren
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-05-03 11:37

Jeg har et belastende problem med Opera 7.x under WinXP sp1.
Hvis jeg åbner sider som pol.dk og eb.dk går den som regel ned efter
1-3 sideskift. Problemet er også observeret på andre sider men det er
*altid* på pol.dk og eb.dk (og eb er den værste).

Nogen der har en ide om hvad der er galt ? - jeg har prøvet at
uninstalle Opera, installere igen med og uden java...

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-05-03 12:01

Henrik Stidsen skrev:

> [...]
> efter 1-3 sideskift. Problemet er også observeret på andre
> sider men det er *altid* på pol.dk og eb.dk (og eb er den

Hvad er dit x (i 7.x)? Jeg har lige prøvet en masse sider på begge
sites med Opera 7.03 under Windows 2000 - her fungerer det fint.

Jeg har nu også prøvet med 7.11 (samme maskine) - her fungerer det
også upåklageligt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-05-03 23:41

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> wrote in

> Hvad er dit x (i 7.x)? Jeg har lige prøvet en masse sider på begge
> sites med Opera 7.03 under Windows 2000 - her fungerer det fint.

Det er 7.1 og 7.11 svjh - mener ikke den har gjort det ved tidligere
versioner.

> Jeg har nu også prøvet med 7.11 (samme maskine) - her fungerer det
> også upåklageligt.

Hælder også mest til at det er noget lokalt der er galt - men jeg kan
ikke gætte hvad.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 21-05-03 12:20

Således skrev Henrik Stidsen <idontwantnospam@hs235.dk> i
dk.edb.internet.software.browser Wed, 21 May 2003 10:36:42 +0000
(UTC):

> [...]
>1-3 sideskift. Problemet er også observeret på andre sider men det er
>*altid* på pol.dk og eb.dk (og eb er den værste).

Nu har jeg, i videnskabens navn, lige kontrolleret alle side
9-pigerne, og min Opera er ikke crashet. (O7.11 Build 2880 Win2KProDk)

Hvad mener du med specifikt med sideskift? Altså bare at følge links?

Hvilken version og build bruger du helt præcist?

Knud
--
Let X = 42

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-05-03 23:42

Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> wrote in

> Hvad mener du med specifikt med sideskift? Altså bare at følge
> links?

Ja

> Hvilken version og build bruger du helt præcist?

Version 7.11
Build 2880
Platform Win32
System Windows XP

Java Sun Java Runtime Environment version 1.4

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 22-05-03 15:40

Henrik Stidsen wrote:
> Version 7.11
> Build 2880
> Platform Win32
> System Windows XP
>
> Java Sun Java Runtime Environment version 1.4

Slå Java fra, så ruller det her.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-05-03 16:15

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> wrote
in news:3ecce15c$0$10161$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> Slå Java fra, så ruller det her.

Ser ud til du har ret - kanon, Java på web er alligevel ikke det jeg
bruger mest. (ca. kun til Nordea Netbank).

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 22-05-03 18:17

Således skrev Henrik Stidsen <idontwantnospam@hs235.dk> i
dk.edb.internet.software.browser Thu, 22 May 2003 15:14:38 +0000
(UTC):

>Ser ud til du har ret - kanon, Java på web er alligevel ikke det jeg
>bruger mest. (ca. kun til Nordea Netbank).

Er det Java 1.4._2 eller så'n noget?

Der er været masser af problemer med lige præcis den version af Sun
java.

1.4_1 eller den lidt ældre 1.3_* brude virke fint.

Knud
--
Does the name Pavlov ring a bell?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 22-05-03 22:59

Knud Winckelmann wrote:
> Er det Java 1.4._2 eller så'n noget?

Min er.

> Der er været masser af problemer med lige præcis
> den version af Sun java.

Okay, det vidste jeg ikke.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-05-03 23:12

> Er det Java 1.4._2 eller så'n noget?

j2sdk1.4.1_02 - så ja, det er _2 versionen.

> Der er været masser af problemer med lige præcis den version af
> Sun java.
>
> 1.4_1 eller den lidt ældre 1.3_* brude virke fint.

Gider ikke til at ominstallere lige nu - er midt i et eksamenprojekt
der involverer java programmering, men jeg vil da se på det når vi er
færdige med det :)

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 23-05-03 02:52

"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1-3 sideskift. Problemet er også observeret på andre sider men det er
> *altid* på pol.dk og eb.dk (og eb er den værste).

Jeg syntes 7.11 løste problemet.

Men hvis det vitterligt er JAVA delen der giver problemer så er det måske
noget jeg bilder mig ind.

Trist med webmastere der ikke kan finde ud af at følge standarderne (SUN
JAVA er standard, ikke det crap der følger med IE).

Men, hvis i tror eb.dk er slem, så prøv sh-online.dk med "identify as Opera"
slået til. Ugh! Har sendt fjolset hos Se&hør mange klage breve, men lige
lidt har det hjulpet (til ikke Opera brugere, siden virker fint, men ved
hvert sideskift kommer der en pop-up om at ens browser ikke er understøttet,
og et link til IE og Netscape).

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 23-05-03 08:56

Thomas Wesley Hinton wrote:
> Jeg syntes 7.11 løste problemet.

Ikke her, jeg bruger dog også JSDK 1.4.2beta

> [...]
> sideskift kommer der en pop-up om at ens browser ikke
> er understøttet, og et link til IE og Netscape).

Ja, det er skisme ringe webdesign. Den irriterende kode er:
<!-- Browser check start -->
<script language="JavaScript">
<!--
bNavn = navigator.appName;
bVersion = parseFloat(navigator.appVersion);
jsOK = false;
if (bNavn == "Netscape" && bVersion >= 5.0) jsOK = true;
if (bNavn == "Microsoft Internet Explorer" && bVersion >= 4.0) jsOK =
true;
if (jsOK) {
}
else alert("WWW.SEOGHOER.DK er optimeret til Microsoft Internet Explorer
5 eller Netscape 6
- Hent en ny gratis browser på www.microsoft.dk eller
www.netscape.com ...")
function img_act(imgName) {
if (jsOK) {
document[imgName].src = eval(imgName + "on.src");
window.status='';
}
return true;
}
function img_inact(imgName) {
if (jsOK) {
document[imgName].src = eval(imgName + "off.src");
window.status='';
}
return true;
}
// -->
</script>
<!-- Browser check end -->

Jeg har også sendt en mail til webmasteren og gjort
ham opmærksom på problemet.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-05-03 09:09

Thomas Wesley Hinton skrev:

> Men, hvis i tror eb.dk er slem, så prøv sh-online.dk med
> "identify as Opera" slået til.

Argh - der gik et stykke tid før jeg fandt ud af hvorfor pop op-
blokeringen ikke virkede (forklaringen er at det *ikke* er en pop
op, men derimod en javascript-alert)

> ... et link til IE og Netscape).

Beskeden "optimeret til Microsoft Internet Explorer 5 eller
Netscape 6" er jo næsten komisk. IE 5 er fra foråret 1999 og
Netscape 6 fra november 2000.

Det er immervæk lang tid siden i browsersammenhæng.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-05-03 22:26

"Thomas Wesley Hinton" <wesley@tiscali.dk> wrote in

> [...]
> brugere, siden virker fint, men ved hvert sideskift kommer der
> en pop-up om at ens browser ikke er understøttet, og et link til

Jeg meldte mig ud af wanna-save.com pga. deres håndtering af den
slags.
Ved besøg med Opera 7.11:
"Vi understøtter ikke din browser
Du kan ikke besøge wanna-save med denne browser, da siden gør brug af
teknikker, som den ikke understøtter.
Vi anbefaler at du downloader en nyere browser, version 4 eller mere,
fra Microsoft eller Netscape. "

Hvis jeg beder Opera identificerer sig som IE virker alting som det
skal...

Skrev til dem to gange at de burde ændre det - tredre gang bad jeg
dem bare slette mig fra deres brugerdatabase, jeg kunne jo ikke gøre
det selv når jeg ikke kunne bruge siden.

De har stadig ikke fattet en skid, jeg græmmes...

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 24-05-03 12:56

Henrik Stidsen <idontwantnospam@hs235.dk> posting:

>De har stadig ikke fattet en skid, jeg græmmes...

Det har http://www.kvl.dk/init/error_br.asp og
http://www.jyskordbog.dk/ordbog/ heller ikke. Og det har ikke
hjulpet at gøre dem opmærksom det. Og det skal lige sige, at hvis
man ID som ikke-opera, så virker det fint i Opera.

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-05-03 14:47

Christian Bohr-Halling <nospam@direkte.org> wrote in

> Og det skal lige sige, at hvis
> man ID som ikke-opera, så virker det fint i Opera.

Det er nemlig det der er virkeligheden hos rigtig mange af de sider
der blokerer - kan allerbedst lide sonofon.dk´s løsning af det IMHO
unødvendige problem.