Opsætning af LAN med ipx
Fra : ps

Dato : 21-05-03 11:06

I tråd nedenfor "hvor indsættes router" får I mig overtalt til at forsøge at
nøjes med min switch og køre både internet adgang (med TCP/IP) og LAN (med
IPX/SPX) via denne. Fint nok, det vil jeg prøve.
Der henvises til en ellers udmærket artikel,
http://cubus.adsl.dk/elteknik/netvaerk/hjemmenet.php#internetadgang
som i nemt forståeligt sprog forklarer opsætningen af dette.

Mit problem: Jeg skal finde ud af, hvilke ip adresser, mine 2 maskiner har.
Jeg kører cmd/ipconfig og får oplysningen på den ene maskine. Men på den
anden får jeg bare beskeden: Windows ip configuration. Der opstod en intern
fejl: En enhed som er sluttet til systemet fungerer ikke. Kontakt microsoft
support...osv.
Men maskinen kører altså fint på nettet ikke destomindre.

Hvad kan være galt her?

Preben

Fra : ps

Dato : 21-05-03 12:06

Nå, nu er der alligevel pludselig hul igennem - omend den ene pc siger at
netværksforbindelse er deaktiveret..?? (og der er kun den, som nu både har
kontakt til nettet og til netværket).

TPC/IP og IPX/SPX er installeret på det hele i øjeblikket. Er der så nogen,
der kan fortælle mig hvordan man i XP begrænser dette, så TCP/IP kun dækker
nettet og IPX kun netværket???
Preben

Fra : Troels Jensen

Dato : 21-05-03 16:11

"ps" <pbsremove@adslhome.dk> wrote in message

> [...]
nogen,
> der kan fortælle mig hvordan man i XP begrænser dette, så TCP/IP kun

Kontrolpanel --> Netværk og opkaldsforbindelser --> Avanceret --> Avancerede
indstillinger --> Fjern alle bindingerne til TCP/IP

M.v.h
Troels