ny comp starter ikke
Fra : Inc

Dato : 21-05-03 09:22

Hey NG

jeg har lige samlet en ny comp, men den starter ikke op. Dvs at compen
starter, køler kører, men den kommer ikke med GFX på skærm, og hvis der ikke
er sat GFX i, så tæller den ikke ram op... er det et defekt bundkort, eller
kan det være andet af hardwaren..

ps. CPU har ikke mærker

Fra : Leony

Dato : 21-05-03 11:25

"Inc" <de@VÆKMEDDETHERmonstersurf.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der ikke er sat GFX i, så tæller den ikke ram op... er det et defekt
> bundkort, eller kan det være andet af hardwaren..

Kommer der nogle bip fra den interne højttaler?
Har du brugt flere afstandsstykker end du har brugt skruer til at
fastgøre motherboardet med?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Inc

Dato : 21-05-03 11:43

den beeper ikke, og jeg har kun brugt det antal jeg skal, jeg er 100% sikker
på at det er en hardware fejl, og ikke en monterings fejl

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 21-05-03 13:26

Inc wrote:

> den beeper ikke, og jeg har kun brugt det antal jeg skal, jeg er 100% sikker
> på at det er en hardware fejl, og ikke en monterings fejl

Så er det vel bare at gå i gang med at fejlfinde.
Start med at tage alt HW undtagen motherboard, grafikkort og harddisk ud.
Hvis computeren starter tilføjes hardware lidt efter lidt indtil den fejler
igen. Du har nu fundet fejlen.

PS. Tag lige et kig på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
/kenne
unix# cat beer

Fra : Inc

Dato : 21-05-03 13:27

alt hvad der sidder i er MB CPU RAM GFX

"Kenneth Kristensen" <kenne@IDontLikeSpam.control.auc.dk> skrev i en
meddelelse news:bafr57$9kp$1@sunsite.dk...

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 21-05-03 17:10

Inc wrote:

> alt hvad der sidder i er MB CPU RAM GFX

Ok, så må fejlen jo ligge her.
Hvis du har mulighed for at låne en anden CPU eller noget andet RAM, kan du
prøve at udskifte disse ting.
Ellers kan du jo prøve din CPU i et andet bundkort.

Nedenstående gælder stadig.

--
/kenne
Backup not found.
[A]bort, [R]etry, [P]anic...

Fra : Inc

Dato : 22-05-03 08:36

og nu har jeg været i SHG med det, det var fordi at det bundkort (EP-8RDA)
ikke kunne starte med en xp2500+ (Barton), og lige skulle bios opdateres
først, hvilket de havde glemt at oplyse, men de viste det så også først
efter de havde testet det, IDIOTER

så jeg fik en regning på fejlfinding, selv om det var dem der havde lovet
ydelse der ikke kunne leveres, fair nok, for det er jo op til mig at finde
fejlen, hvis det så var defekt, men det var det jo ikke.

havde jeg da bare fået det msi kort, så havde der slet ikke været de
problemmer :(