IDE compactflash læser?
Fra : Lauge

Dato : 21-05-03 07:05

Hej
Nogen der har hørt om en dansk butik der har en intern compactflash
læser? Den skal tilmed også være hot-swap, da man ellers skal behandle
kortet som en IDE disk og genstarte mellem udskiftninger.
Jeg finder det mærkværdigt at man kan købe alle de her USB læsere men
ingen interne..

Fra : MA

Dato : 21-05-03 08:15

> [...]
> kortet som en IDE disk og genstarte mellem udskiftninger.
> Jeg finder det mærkværdigt at man kan købe alle de her USB læsere men

Spørg evt. i dk.fritid.foto, der er ofte flere der har check på CF
connections.

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 21-05-03 08:30

Jeg har set, at www.bj-trading.dk har dem i deres "ugens tilbud" Passer til 4 slags kort!

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 21-05-03 08:46

Lauge wrote:
> [...]
> kortet som en IDE disk og genstarte mellem udskiftninger.
> Jeg finder det mærkværdigt at man kan købe alle de her USB læsere men

proconsult.dk har en til 6 typer kort:
http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-fl/
(299,-)

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 21-05-03 09:40

"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> wrote in message
> proconsult.dk har en til 6 typer kort:
> http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-fl/
> (299,-)

Ja, men det er intern USB 1.1, og det er der jo ikke så meget sjov ved :(

/Nikolaj

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 21-05-03 10:00

Nikolaj Borg wrote:
> "Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> wrote in message
>
> Ja, men det er intern USB 1.1, og det er der jo ikke så meget sjov
> ved :(

har en ekster kortlæser USB1.1 til digicam. som også bruges til
at flytte filer.

Den er hurtig nok.

hvis kortet skal bruges som erstatning for 3½" disk er USB 1.1 da helt fint.

Fra : Leony

Dato : 21-05-03 11:47

"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:baff0b$cf5$1@sunsite.dk

> har en ekster kortlæser USB1.1 til digicam. som også bruges til
> at flytte filer. Den er hurtig nok.

Kan et CFkort overhovedet levere data hurtigt nok til at udnytte USB 2.

> hvis kortet skal bruges som erstatning for 3½" disk er USB 1.1 da
> helt fint.

Jep.
Da kortene ikke er så store endnu, så er ventetiden til at overskue.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 21-05-03 12:38

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message
> Kan et CFkort overhovedet levere data hurtigt nok til at udnytte USB 2.

http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/

Du kommer op til omkring 4-5 MB/s på C-Flash ifølge testen. Maks. på USB1.1
er vist 1,3 - i praksis lavere. Så ja, du får en del ekstra ud af større
båndbredde. Om det så er IDE, IEEE1394 eller USB2.0 er så en smagssag.

Jeg lurer p.t. på, om jeg skal anskaffe mig en USB2 station til kamera og
MP3-afspiller.

/Nikolaj

Fra : Jonas Jalling

Dato : 21-05-03 12:40

Soeren Nielsen wrote:

> proconsult.dk har en til 6 typer kort:
> http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-fl/
> (299,-)

Hmm..
Hvor ser du en til IDE? Jeg leder nemlig selv efter en, da jeg synes at det
er overkill at købe en USB-læser, bare for at boote på et CF-kort.

Jonas Jalling

Fra : Leony

Dato : 21-05-03 12:51

"Jonas Jalling" <Jonas@jalling.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor ser du en til IDE?

Er det noget i denne retning du søger:
http://www.danbit.dk/produkter/0901.phtml

Fra : Jonas Jalling

Dato : 21-05-03 13:14

Leony wrote:
> "Jonas Jalling" <Jonas@jalling.dk> skrev i en meddelelse

> Er det noget i denne retning du søger:
> http://www.danbit.dk/produkter/0901.phtml

Ja, bare til CP i stedet for pcmcia... Jeg ved godt at man kan købe en
CP->PCMCIA adapter, men dette synes jeg igen er overkill.
Noget som denne: http://linitx.com/products/compact_flash_ide_adapter/
Skal bare kunne købes i DK
Jonas Jalling

Fra : Leony

Dato : 22-05-03 13:10

> Ja, bare til CP i stedet for pcmcia... Jeg ved godt at man kan købe en
> CP->PCMCIA adapter, men dette synes jeg igen er overkill.

Havde ikke lige bidt mærke i at det var en PCMCIA - shit.
Det irreterer mig grusomt, for jeg ved at der har været et link til en
dansk forhandler, som havde CF->IDE adaptere, men jeg kan ikke finde
linket. Det tætteste jeg er kommet er at det måske kunne være PRC-data,
men jeg kan ikke finde noget på deres side.

> Noget som denne: http://linitx.com/products/compact_flash_ide_adapter/
> Skal bare kunne købes i DK

Den skal købes i England, da det er et EU land kommer der ikke told osv
oven i.

Fra : Lauge

Dato : 21-05-03 23:14

On Wed, 21 May 2003 13:50:52 +0200, "Leony"
<leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote:

>"Jonas Jalling" <Jonas@jalling.dk> skrev i en meddelelse

>Er det noget i denne retning du søger:
>http://www.danbit.dk/produkter/0901.phtml

ja bortset fra at der ikke er hardware hotswap support.
så man er tvunget til at genstarte for at kunne se et andet kort.

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 21-05-03 12:59

Jonas Jalling wrote:

> Hmm..
> Hvor ser du en til IDE?

Det blev der ikke spurgt om.
(hanv vil ikke behandle kortet som IDE)

Fra : Leony

Dato : 21-05-03 11:45

"Lauge" <spoofed@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nogen der har hørt om en dansk butik der har en intern compactflash
> læser?

Jeg lavede min eksterne kortlæser til en intern kortlæser. Lavede et hul
i en 51/4" frontplade, arrangerede noget træ i kassen fra et cd-rom
drev, så den stod sikkert og ikke blev skubbet ind i kabinettet når der
skulle sættes kort i. (billeder på hjemmesiden).

Fandt denne ved søgning:
http://shopbasic.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&shop_id=3589&vare_id=240774

Mener også at Thansen havde en intern kortlæser, men jeg kan ikke finde
den.

> Den skal tilmed også være hot-swap, da man ellers skal behandle
> kortet som en IDE disk og genstarte mellem udskiftninger.

I XP har du mulighed for "sikker fjernelse af USB udstyr", så kan man
tage det fra og koble det til igen.

> Jeg finder det mærkværdigt at man kan købe alle de her USB læsere men
> ingen interne..

Der er da en del interne kortlæsere.
De interne kommer sikkert i hobetal, når producnterne indser at
floppy'ens dage er talte, hvis man sammenligner fordele med et CFkort
eller lignende kort.

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 21-05-03 23:43

Lauge wrote:

> [...]
> kortet som en IDE disk og genstarte mellem udskiftninger.
> Jeg finder det mærkværdigt at man kan købe alle de her USB læsere men

Check tråden "Compact Flash Reader".
Især mit indlæg.

Fra : Lauge

Dato : 22-05-03 07:06

On Thu, 22 May 2003 00:43:14 +0200, "Jens C. Hansen [Odense]"
<greylion@gmx.net> wrote:

>Check tråden "Compact Flash Reader".
>Især mit indlæg.

Ja jeg har også set dem i det store udland, men jeg ledte efter en
dansk forhandler :)
Men nu den er så billig kunne man jo godt bestille en.
tak..

Fra : MA

Dato : 22-05-03 10:01

> Ja jeg har også set dem i det store udland, men jeg ledte efter en
> dansk forhandler :)
> Men nu den er så billig kunne man jo godt bestille en.
> tak..

Det undrer mig hvorfor du absolut vil have en IDE løsning. Jeg anvender med
stor fornøjelse en Sandberg CF kortlæser (kr. 187,- Electric City) inkl. 1 m
USB forlænger der kan anvendes efter behov hvis USB porten fx. er svært
tilgængelig. Det er nemmere end at komme til når CF kortet skal i end ved
IDE, du kan tage kortlæseren med dig og bruge den i en bærbar eller hos
venner/familie, den vejer ca. 40 g og fylder ca. sv.t. 2 små tændstikæsker.

Fra : Jonas Jalling

Dato : 22-05-03 10:21

MA wrote:

> [...]
> og bruge den i en bærbar eller hos venner/familie, den vejer ca. 40 g
> og fylder ca. sv.t. 2 små tændstikæsker.

Hej,
Jeg tror heller ikke at han er interesseret i en IDE, men bare en intern.
Jeg tror at det var mig der fik det hele på afveje, da jeg selv leder efter
en læser til IDE. Det smarte ved den, er at man så kan bruge CF-kortet som
en almindelig hd. Den er godtnok ikke så hurtig, men perfekt til små
embedded systemer, såsom firewall, set-top box osv. Så slipper man for at
høre på en larmene hd.

Jonas Jalling

Fra : Lauge

Dato : 22-05-03 16:12

On Thu, 22 May 2003 11:21:21 +0200, "Jonas Jalling" <Jonas@jalling.dk>
wrote:

> [...]
>en almindelig hd. Den er godtnok ikke så hurtig, men perfekt til små
>embedded systemer, såsom firewall, set-top box osv. Så slipper man for at

eh he.. jo jeg ville såmænd gerne have en ide, fordi jeg har plads til
det, frem for en intern USB som jeg tror man kommer til at slippe det
samme for og som iøvrigt vil kræve en USB udvidelse..