problem med at skrive til fil i asp
Fra : Sune Henriksen

Dato : 21-05-03 00:07

Et hurtigt tak for den fine hjælp man får her...
...også videre til et nyt problem...

Jeg arbejder med at skrive til en fil...(på egen server: wwwroot)

<h1>Fredagens menu:</h1><form action='confirm_fredag.asp'
method='post'><textarea name='tekstblok' rows='15'
cols='40'></textarea><br><input type='submit' value='Læg på
hjemmesiden'></form>

for at skrive til tekstfilen benyttes asp-scriptet:
<%
Dim fso, f, filespec
filespec = Server.Mappath("fredag.txt")
Set f = fso.OpenTextFile(filespec,2)

' Skriv tekst i en linie
f.Write Request.Form("tekstblok")

' Åbn filen til læsning og Læs linie for linie
Set f = fso.OpenTextFile(filespec,1)
Do While not f.AtEndOfStream
Response.write f.ReadLine & "<br>"
Loop
f.Close
%>

Når jeg prøver at poste teksten får jeg følgende fejlmenu:

Fejltype:
Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl (0x800A0046)
Tilladelse nægtet
/confirm_fredag.asp, line 18

Jeg har tjekket at mappen og filerne ikke er skrivebeskyttet.

Hvad kan problemet så være?

Med venlig hilsen
Sune Henriksen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik Hejbøl Jensen

Dato : 21-05-03 03:58

"Sune Henriksen" <srhe02@aod.auc.dk> wrote in message
> [...]

> Tilladelse nægtet
> /confirm_fredag.asp, line 18
>

> Jeg har tjekket at mappen og filerne ikke er skrivebeskyttet.

Prøv at checke at der er sat skriverettigheder på i din IIS

\henrik