nedlukning af Mandrake 9.1
Fra : Kell Larsen

Dato : 20-05-03 21:07

Jeg ville gerne kunne logge af for at skifte bruger eller skrivebord -
eller over til Windows. Når jeg forsøger går maskinen i dvale og eneste
mulighed for at komme videre er at tage strømmen og boote forfra. Er det
en Bios indstilling, der skal ændres?
Venlig hilsen
Kell Larsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 20-05-03 21:58

Kell Larsen skrev Tirsdag den 20. maj 2003 22:07 i dk.edb.system.unix:

> [...]
> eneste mulighed for at komme videre er at tage strømmen og boote
> forfra. Er det en Bios indstilling, der skal ændres?

Prøv i en komandopromt at SU til root, og så skrive
shutdown -h now

Og se om den så stadig får i dvale.
går den i dvale, så prøv

shutdown -nh now

Ivar Madsen

Fra : USER

Dato : 21-05-03 15:18

Ivar Madsen wrote:

> Prøv i en komandopromt at SU til root, og så skrive
> shutdown -h now
>
> Og se om den så stadig får i dvale.
> går den i dvale, så prøv
>
> shutdown -nh now

Du skal gå ind i Md kontrolcenter - vælge maskinel - valgprogram for skærm
håntering - og vælge (KDM).
og så skal du lige genstarte. så skulle den være hjemme.

M.V.H
Henrik

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 21-05-03 16:16

USER wrote:
> Du skal gå ind i Md kontrolcenter - vælge maskinel
> - valgprogram for skærm håntering - og vælge (KDM).
> og så skal du lige genstarte. så skulle den være hjemme.

Dette virkede for mig:
http://shor.ter.dk/831610641

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Kell Larsen

Dato : 21-05-03 21:05

USER wrote:

> [...]
> håntering - og vælge (KDM).
> og så skal du lige genstarte. så skulle den være hjemme.

Så virker det også. Tak for hjælpen.
Kell