Newbie - Mandrake/XP skrivetilladelse
Fra : Kell Larsen

Dato : 20-05-03 21:04

Styresystemerne er placeret på hver sin disk. Fra Linuxdrevet kan jeg
vha SAMBA læse filer på windowsdrevet. Men jeg vil også gerne kunne
skrive. f.eks gemme Gimp- eller tekstfiler sammen med filer gemt fra
Windows. Findes der en lettilgængelig opskrift?
Venlig hilsen
Kell Larsen

Fra : Hans

Dato : 20-05-03 21:23

Kell Larsen wrote:

> [...]
> skrive. f.eks gemme Gimp- eller tekstfiler sammen med filer gemt fra
> Windows. Findes der en lettilgængelig opskrift?

Hvilket filsystem kører din win disk med?

VH
Hans

Fra : Kell Larsen

Dato : 20-05-03 21:24

Hans wrote:

> Hvilket filsystem kører din win disk med?
>
> VH
> Hans
NTFS
Kell

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 20-05-03 21:48

Hans <hans@no-spam.dk> writes:

> Hvilket filsystem kører din win disk med?

Jeg forstår det som at et drev på Windowsmaskinen skal kunne skrives
til over netværket fra Linuxmaskinen - og hertil bruges samba/smbfs. I
så fald er filsystemet på Windows-maskinen ligegyldigt.

Hvordan har du mountet windows-share't - autofs/fstab? Hvad giver du
af parametre?

/Rasmus

I'm gonna wear some fake disguise.
-- Mick Jagger

Fra : Ziggy

Dato : 20-05-03 23:04

Den Tue, 20 May 2003 22:03:30 +0200. skrev Kell Larsen:

> [...]
> skrive. f.eks gemme Gimp- eller tekstfiler sammen med filer gemt fra
> Windows. Findes der en lettilgængelig opskrift?

Gå til Mandrake kontrolcenter
Vælg monteringspunkter
Vælg diskdrake, du vil nu kunne se din(e9 windows disk(e)
Vælg hvor du vil mounte dem eks /mnt/windows
monter disken
Thats it