MS Windows
briani 27239
Glemt adgangskode win XP
Fra : sanand

Dato : 20-05-03 20:57

Hvordan kommer man forbi win logon uden brugerkoden.

Efter et virusangreb og efterfølgende oprydning og genstart beder win XP
pludselig om, at jeg skal logge på windows. Det har den ikke gjort før. Da
jeg installerede winxp oprettede jeg godt nok 2 brugere, men jeg har
lykkelig glemt pass word og brugernavn.

Skal jeg begynde og lede i de gamle papirbunker efter den lap papir jeg
noterede koden på, eller kan man komme forbi uden.

Bare jeg kunne redde mine dukumenter og derefter formatere harddisken efter
virusangrebet.

Med Venlig Hilsen

Anders

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 20-05-03 21:14

> Hvordan kommer man forbi win logon uden brugerkoden.

Først booter du op fra en startupdiskette. Så skriver du:
Del c:\windows\system32\config\SAM

Genstart og log ind som Administrator uden password.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk <-- Stryhns - det er noget vi drikker!

Fra : Ole

Dato : 20-05-03 21:29

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> skrev i en meddelelse

> Først booter du op fra en startupdiskette. Så skriver du:
> Del c:\windows\system32\config\SAM
>
> Genstart og log ind som Administrator uden password.

Ved du hvad den mappe indeholder at filer og kan de helt undværes siden du skriver DEL
(delete)
min indeholder:
default 786.432
sam 24.576
security 45.056
software 16.777.216
system 6.815.744
appevent.evt 196.608
sysevent.evt 524.288
secevent.evt 65.536
userdiff 262.144
default.sav 94.208
software.sav 630.784
system.sav 380.928

Jeg kunne godt tænke mig en oversigt over overflødelige filer som ham BillGates fylder
ens harddisk med !
På forhånd tak for svarene
ole

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 20-05-03 21:38

> Ved du hvad den mappe indeholder at filer og kan de helt undværes siden du skriver DEL
> (delete)

Ja det gør jeg: ingenting. Det er nemlig ikke en mappe men en fil.

> min indeholder:

....ingenting, da det ikke er en mappe, men en fil. Det er den fil som windows opbevarer
passwords osv. til brugerkontiene.

> Jeg kunne godt tænke mig en oversigt over overflødelige filer som ham BillGates fylder
> ens harddisk med !

Du er nok ikke den eneste.

Fra : sanand

Dato : 20-05-03 22:23

Tak.......ind til viddere.....

OKI, nu har jeg slettet filen, jeg måtte lige en omvej men den er væk nu.
Jeg fik muligheden for at starte i fejlsikrettilstand eller normal. Jeg
valgte normal. Det skulle jeg ikke have gjort. Jeg kan ikke logge på fordi
den der SAM mangler. Jeg kan så vælge OK og så skulle maskinen genstarte i
fejlsikret. DET GØR DEN BARE IKKE.

WIN XP - opstart i fejlsikret tilstand - hvordan........????

MVH

Anders
"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> skrev i en
meddelelse news:3eca92f9$0$83057$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : sanand

Dato : 20-05-03 22:34

OKI Jeg kom selv lidt viddere......

Fejlmeddelsen er... "der er tilsluttet en enhed til systemet der ikke
fungere. fejlstatus 0xc0000001 klik på ok for at genstarte".......

Fra : sanand

Dato : 20-05-03 22:31

UPS, jeg kom selv i tanke om det..... F8 tasten sæ'fø'li'

men jeg kan stadig ikke logge på. jeg får en fejlmeddelse også i fejlsikret
tilstand. jeg kan kun trykke OK og så genstarter maskinen......

Hvad nu - jeg er blank.....

MVH

Anders

Fra : den glade dreng

Dato : 21-05-03 00:10

jeg aner ikke noget om XP, men kan man ikke starte op
via en dos bootdiskette, og på den måde, komme ind til
sin harddisk og derfra kopirere sine dokumenter over
på en diskette?

Per

Fra : jens

Dato : 21-05-03 09:03

> [...]
fejlsikret
> tilstand. jeg kan kun trykke OK og så genstarter maskinen......

Hvis du er heldig kan du starte den i "dos" via xp.
Den såkaldte recovery console.

Og via den hente de filer ud som skal bruges, eventuelt bare væk fra c
drevet.

Derefter er en reinstall nok bedst.

Din maskine står til at genstarte automatisk ved fejl......
Der er så en fejl.

Mvh Jens