Sug eller blæs for bedst mulig køling?
Fra : Bjarke Rasmussen

Dato : 20-05-03 19:34

Hey!

I morgen modtager jeg (forhåbenligt) dette kabinet med pakkeposten
http://www.officeit.dk/default.asp?ProductGuid=AX-01SL-D! Hvorledes skal jeg
placere blæserne i det, mht. om de skal suge eller blæse så jeg opnår størst
mulig køling? Det skal lige siges at kabinettet skal beklædes med Magic
Shield måtter (http://www.noisecontrol.dk/magic_shield.htm.). Jeg skal have
en Segate Barracuda disk (80 Gb) og en Maxtor disk (40 Gb), samt floppy
drev, cd-rom drev og fan controller (http://www.tweak.dk/test170.php)
monteret i drevpladserne.

Der er plads til 4 blæsere i kabinttet (som standard). En i frontens bund
bag 'rillerner', lad os kalde den nr. 1 (så ved vi hvilken en der tales om).
En i siden, placeret i midten og op mod bagsiden, nr. 2. Endelig er der
nummer 3 og 4, som sidder over hinanden under psu'en. Den nederste af de to:
nr. 3, øverst af de to: nr. 4.

Min umiddelbare løsning til opgaven er således:

Nr. 1 => Suge
Nr. 2 => Suge
Nr. 3 => Blæse
Nr. 4 => Blæse

Er dette helt forkert?

Det skal lige siges at der er tale om Power Fluid blæsere, 80 mm
(http://www.watercooling.dk/shop/ søg efter Power Fluid 80 mm, så er den der
som 5. emne), hvis dette overhovedet er interessant!

Mvh. Bjarke Rasmussen

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 20-05-03 19:52

Bjarke Rasmussen wrote:
> [...]
> psu'en. Den nederste af de to: nr. 3, øverst af de to: nr. 4.
>
> Min umiddelbare løsning til opgaven er således:

Det er rigtigt.

Jeg har et ThermalTake, som ligner dit kabinet.
Fik at vide det kom med 4 blæsere, men der var 5

2 i front 1 i bund og 1 bag nederste harddiskramme.

dem i front og den i siden er sat til at puste ind, mens de 2
under strømforsyningen suger.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/