Hunden piver når den er selv ??
Fra : B Iversen

Dato : 20-05-03 19:08

Hej Alle !

Vi har fået hund....

Den piver når den er selv.
Jeg går ud fra det er fordi den er selv "ensom". De er jo flok dyr

Men
Er der nogen der ved hvad man skal gøre for at den lærer at være selv
hjemme ?

På forhånd tak

B Iversen
bri@direkte.org

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 20-05-03 19:51

Hej B. Iversen

"B Iversen" <bri@direkte.org> skrev i en meddelelse
> Vi har fået hund....

Tillykke med den.

> Den piver når den er selv.
> Jeg går ud fra det er fordi den er selv "ensom". De er jo flok dyr

Det er fordi den er alene, for som du selv skriver, så er hunde jo et flok
dyr, så det med at være alene, eksistere ikke i hunde verdenen når man får
dem, det er noget de skal lære

> Men
> Er der nogen der ved hvad man skal gøre for at den lærer at være selv
> hjemme ?

Jeg går udfra at jeres hund er ganske lille, og derfor intet kender til at
være alene, har jeg ret? det i skal gøre er at forlade hunden i få sekunder.
Nogen siger man ikke skal sige til hunden at man går, men her i huset har vi
lige fra dag 1, brugt sætningen, kan du passe på huset. Gå så ud af døren,
og gå straks ind igen, så den dårlig nok har kunne nå at sige noget, og ros
den så til skyerne, og beløn den med en guf, så den ved at det er godt det
den har gjort. Gentag dette, og øg så tiden fra få sekunder til et par min.
osv, men husk at gå langsomt frem, Det tager tid, så tålmodighed skal der
til.

Held og lykke med det.

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Jacob Nordestgaard

Dato : 21-05-03 21:20

hej.
vi har også en hvalp og den er ikke glad for at være alene hjemme. Jeg har
købt en bamse til den og den er den meget glad for, tror det tager lidt af
ensomheden. venlig hilsen vibeke

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 22-05-03 07:28

Hej B

På min hjemmeside www.hundeskolentrofast.dk kan du læse en artikel om,
hvordan du lærer din hvalp at være alene hjemme. Du finder den fra
forsiden - under nyheder.

Brug MASSER af tid på det - det er så vigtigt at hvalpene lærer det
grundigt.
--
KH
Søs