Hjælp Ønskes ang. sikkerhed...
Fra : Bl0bber

Dato : 27-03-01 09:09

Hej Alle.
Ja nu håber jeg ikke jeg er OT i såfald ville jeg være meget glad hvis nogen
kunne fortælle hvilken NG jeg så skal henvende mig til...

Mit problem er følgende...
Jeg bruger Win'98 SE og nu er det sådan at jeg midlertidig har fået en
logerende ( Min bror ) som har fået lov til at bruge min computer når jeg
ikke er hjemme.
Jeg ville så høre at hvis jeg laver det så han starter op med sit eget Login
navn & password ( Derved kan jeg begrænse nogen af de programmer han kan få
adgang til ) men kan jeg også forhindre ham i at komme ind og kigge på nogen
bestemte biblioteker ????
Korte af det lange er kan man finde et program som kan sætte passwords på
bibliotekker eller er der nogen der ellers har en idea til hvordan jeg kan
lave en begrænset adgang til mine filer. ???

Mvh.
Kenneth Andersen
Email: Kenneth@osterbrogaarden.dk

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 27-03-01 09:17

On Tue, 27 Mar 2001 10:09:14 +0200, "Bl0bber" <Ticaro@yahoo.com>
wrote:

>Korte af det lange er kan man finde et program som kan sætte passwords på
>bibliotekker eller er der nogen der ellers har en idea til hvordan jeg kan
>lave en begrænset adgang til mine filer. ???

FolderGuard er det bedste jeg er stødt på endnu.

Her kan du sætte password på drev og biblioteker. Der er et
administrationsprogram som du nemt kan sætte det hele op med.

/Brian

Fra : Finn K

Dato : 27-03-01 10:17

> FolderGuard er det bedste jeg er stødt på endnu.

Øh - er det ikke et Mac program?

- Finn

Fra : Alex Holst

Dato : 27-03-01 18:19

> [...]
>bibliotekker eller er der nogen der ellers har en idea til hvordan jeg kan
>lave en begrænset adgang til mine filer. ???

Det kan du ikke i Windows 98, da det ikke har en sikkerhedsmodel. Det bedste
raad jeg kan give dig, er at hente PGP International som lader dig lave "PGP
Diske". Disse diske kan beskyttes af en staerk kryptering, saa det svageste
led bliver det kodeord du vaelger.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 27-03-01 19:06

"Bl0bber" <Ticaro@yahoo.com> writes:

> Korte af det lange er kan man finde et program som kan sætte passwords på
> bibliotekker eller er der nogen der ellers har en idea til hvordan jeg kan
> lave en begrænset adgang til mine filer. ???

Du kan bruge ScramDisk:
http://www.scramdisk.clara.net/

Den laver en fil på din harddisk der virker som et "virtuelt" drev,
hvor indholdet er krypteret og kræver password for at tilgå. Du kan
også installere programmer på dette "drev".