Prisbillig driftsikker "husmandsprinter"?
Fra : Henning Lund

Dato : 20-05-03 17:07

Nu har jeg aflivet 2 stk. Epson Stylos Color printere på under 2 år,
pludselig kommer der en besked om at en ikke kendt fejl er opstået og
det ved jeg virkelig ikke hvad jeg skal gøre ved, sende den til
mekaniker kan slet ikke betale sig, så der er nok ikke andet for end at
begrave dem i haven.
Hvad skal man købe i den billige klasse og så stadig kan regne med at
man kan printe når man har brug for det.
Jeg udskriver max 500 sider pr år, 3/4 tekstsider og 1/4 billeder som
f.eks covers, så det behøver slet ikke være en fin photoprinter jeg skal
have.

Nogen ideer?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 20-05-03 17:35

Køb en Epson igen men dennegang køb to ens
lydder som en Joke men det er det ikke
det er de billigste printere på marked både i indkøb og med printerpatroner
jeg købte selv 2 stk da de var på tilbud Epson stylus c20ux
250 kr stk
lad den ene blive i æsken til senere brug om ikke andet så har du et sæt
original patroner ekstra
jeg har selv aflivet 2 Epsonprinter 1 Lexmark 1 HP og en Canon laserprinter
de er ikke bedre
Hilsen JAn O

Fra : Henning Lund

Dato : 20-05-03 18:36

Jan Ohlsson skrev:
> Køb en Epson igen men dennegang køb to ens

Jow det er man jo næsten også nød til

> lydder som en Joke men det er det ikke
> det er de billigste printere på marked både i indkøb og med
> printerpatroner

Ja patroner koster godt nok ikke mange kroner stykket.

jeg købte selv 2 stk da de var på tilbud Epson stylus
> c20ux 250 kr stk

Sådan en har min søn haft gennem ca 1 års tid nu, den kører endnu men
jeg synes at den lyder som noget der er slidt op, ja det har den godt
nok gjort siden ny så det har nok ikke noget at sige, har du forresten
problemer at der vil blive en centimetertyk svagsort stribe ned af
papiret i højre side, jeg formoder det er fordi c20éren ikke er for tæt
ved den sorte printerpatron, eller måske det er fordi vi køber de
billigste patroner til den?

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 20-05-03 17:51

> [...]
> det ved jeg virkelig ikke hvad jeg skal gøre ved, sende den til
> mekaniker kan slet ikke betale sig, så der er nok ikke andet for end at

Jeg har selv en Epson Stylus color 480 som har overstående fejl. Først
troede jeg at det var kablet der var defekt/løsforbindelse - det var det
ikke. Så skilte jeg lortet helt ad og rensende, smurte, tjekkede
print-baner, brændte komponenter osv. - det fejlede heller ikke noget. Så
gik jeg på opdagelse på nettet - BINGO. Efter hvad jeg har læst mig til, er
følgende en indbygget fejl:

Epson har et lille simpelt kredsløb indbygget i deres printere. Dette
kredsløb tæller hvor mangen gange hovedet i printeren bliver renset. Når
"tælleren" når nul nægter printeren at udskrive mere. Så skal puden til
opsugning af blæk ved rensning skiftes og kredsløbet resettes/udskiftes.
Derved opnår Epson at printeren enten bliver sendt til reperation - eller at
folk er "dumme" nok til at smide den ud og investere i en ny printer.

DET ER FANDME SVINSK

Der findes dog et program på internettet der, efter signe, kan resette
printeren og gøre den brugbar igen. Jeg har forsøgt et par gange uder XP og
win98 - uden held. Min printer kan åbenbart ikke resettes på denne måde -
men der skulle være andre modeller det er lykkedes med. Jeg gider ikke at
finde linket igen, da jeg er fædig med Epson - men søg på nettet på den
fejlmeddelse du får og du finder lignende problemer World Wide. Efter en del
søgning finder du sikkert også det program der kan resette printeren.

EPSON SUCKS - Mvh. B. Madsen

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 20-05-03 18:00

"[8700] Brian Mark Madsen" <brianm@mobilixnet.dkREMOVE> skrev i en
meddelelse news:3eca5d02$0$24670$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Jeg har selv en Epson Stylus color 480 som har overstående fejl. Først
>

> Har du et link til den side du omtaler for jeg har min gamle stylus color
480 stående endnu

Hilsen Jan O

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 20-05-03 18:50

Jan Ohlsson wrote:
> [...]
> meddelelse news:3eca5d02$0$24670$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Har du et link til den side du omtaler for jeg har min gamle stylus color

En hurtig søgning gav den her side;

http://www.ssclg.com/epsone.shtml

Det kunne da være man skulle holde udkig efter folk som vil bortgive den
slags, og teste dem istedet for at smide dem ud.

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 20-05-03 20:48

Jeps - det er det program jeg fandt.... men det virkede ikke her hos mig...
desværre....

Mvh.
B. Madsen

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 20-05-03 20:50

jeg har lige hentet det program SSC servis og det virker ikke
jeg har prøvet på tre forskellige printer
epson 480 /epson Stylus c20ux /Epson Stylus c42sx
det skriver bare printerne ikke er tænt
men jeg kan godt se på pogramfunktionerne at der er noget om snakken med den
Chip der er indbykket i printeren
jeg tror jeg vil lede videre og se om der ikke er en anden version af det
program

JAn O
"[8700] Brian Mark Madsen" <brianm@mobilixnet.dkREMOVE> skrev i en
meddelelse news:3eca7849$0$24702$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Henning Lund

Dato : 20-05-03 21:03

Jan Ohlsson skrev:
> [...]
> med den Chip der er indbykket i printeren
> jeg tror jeg vil lede videre og se om der ikke er en anden version af

Heller ikke hos mig på 580éren, lader du ikke lige høre fra dig hvis du
finder noget brugbart?

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 20-05-03 21:11

jeg giver lyd fra mig i grupen hvis jeg finder noget der kan bruges

Fra : Henning Lund

Dato : 20-05-03 18:38

Jan Ohlsson skrev:

> [...]

Ja det ville jeg osse gerne vide, jeg har 2 stk 580ére stående i
kælderen bland frøer mm.

Fra : Vega

Dato : 20-05-03 18:48

> [...]
at
> folk er "dumme" nok til at smide den ud og investere i en ny printer.

Ja det må man nok sige! Køb Canon, det dur. Har en i550 og den er super,
både kvalitet og drift.

Mvh. Vega.

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 21-05-03 08:43

Vega wrote:

> Ja det må man nok sige! Køb Canon, det dur. Har en i550 og den er super,
> både kvalitet og drift.

Det kan man jo diskutere.
Jeg kender flere der har haft en Canon 4xxx serie printer, hvor blækket
simpelthen fordamper, så når man skal bruge printeren, så kan den ikke udskrive.
Det skal dog siges at jeg har en BJ200 (som dog ikke har været i drift det
sidste år), som der aldrig har været problemer med.

--
/kenne
unix# cat beer

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 20-05-03 22:14

Hej grupe

Så har jeg fået SSC service til at virke
der skal kun være en Epson printer instaleret af gangen og Epson status
monitor skal afinstaleres
så virker det på Epson Stylus C20UX og Epson Stylus C42SX men ikke på min
Epson 480
den skriver usb porten er defekt
C20 har tæller chipen indbygget i printerren og C42 har Chippen indbykket
printer og patron og man kan ikke resette patronenmen man kan deaktiverer
ink level i patronen så den kan genfyldes men husk patronen må ikke værer
tom når den bliver deaktiveret så virkerdet ikke

prøv jer frem

JAn O

Fra : Henning Lund

Dato : 21-05-03 14:57

Jan Ohlsson skrev:
> [...]
> status monitor skal afinstaleres
> så virker det på Epson Stylus C20UX og Epson Stylus C42SX men ikke på

YES YES YES begge mine 580ére kører igen. Tak for hjælpen

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 21-05-03 15:45

Sådan Johan - så snød de to gamle maskiner deres skæbne... mere end man kan
sige om min 480'er der snart bliver brændt på grillen mens jeg sidder og ser
på med en bajer i hånden....