hvordan får jeg valideret et level fra en ~
Fra : Henrik Petersen

Dato : 20-05-03 14:17

Hej læser

Jeg har et login på en side, med brugernavn og password, der bliver send
videre til en side hvis det er korekt....side navn er valider.asp

på den side vil jeg gerne hava at man kan smide dem der har et specifikt
level vider til 2 sider, sådan at hvis man har level 1eller 2. så går man
til personlig.asp og hvis man har 2, så kommer man til admin.asp.
Level ligger i databasen db i tabellen brugere...level atribut er et tal

jeg har en forstilling om noget i denne stil

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<!--#include file="Connections/db.asp" -->
<%
if 'level' = "'0' or '1'"
"URL='personlig.asp'"
else
"URL='admin.asp'"
%>

men den går ikke....hvad skal jeg gøre
henrik

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-05-03 14:39

Henrik Petersen skrev:

> [...]
> kommer man til admin.asp. Level ligger i databasen db i
> tabellen brugere...level atribut er et tal

Fint nok. Jeg ville nok have navnet på den side et givent level
skal viderestilles til liggende i databasen (i en level-tabel), men
det er ikke strengt nødvendigt.

> <%
> if 'level' = "'0' or '1'"
> "URL='personlig.asp'"
> else
> "URL='admin.asp'"
> %>

I asp er tegnet " (dobbelt anførselstegn) det der markerer en
tekst, mens tegnet ' (enkelt anførselstegn/apostrof) markerer en
kommentar. De kan _ikke_ bruges i flæng.

Hvis level ligger i dit postsæt kan det nås med rs("level") (hvis
dit postsæt hedder rs).
Hvis level er et talfelt skal du sammenligne med talværdier som
følger:

If rs("level") = 0 OR rs("level") = 1 Then
   URL = "personlig.asp"
Else
   URL = "admin.asp"
End If

Hvis du bruger en level-tabel, kan du trække filnavnet ud direkte i
den forespørgsel der henter brugeren. Her vil du så kunne nøjes
med:

URL = rs("levelfil")

> men den går ikke....hvad skal jeg gøre

Helt generelt, så er "den/det går/virker/fungerer ikke" en meget
vag beskrivelse af et problem. Hvis man skal have hjælp er det
vigtigt at fortælle _hvordan_ det ikke virker. Læs evt. følgende
vejledninger til at skrive spørgsmål på usenet:

<http://asp-faq.dk/article/?id=41> (specifik til denne gruppe)
<http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html> (tilsvarende vejledning til
html-gruppen - mange ting gælder begge steder)
--
Jens Gyldenkærne Clausen