VGA kabel farve koder ?
Fra : VK

Dato : 20-05-03 13:25

Er der nogen der kan oplyse mig om hvlke farver bruger de forskellige tråder
i et 15 pins VGA kabel ?
Jeg har nemlig fundet en beskrivelse af dem, men kunne ikke rigtig finde
hvilke farver har trådene - RGB - siger jo af sig selv + deres jord (sort),
men alt andet :-?

PIN Signal
1 Red
2 Green
3 Blue
4 Monitor ID Bit 2
5 Digital Ground
6 Red Analog Ground
7 Green Analog Ground
8 Blue Analog Ground
9 not used
10 Sync Return (GND)
11 Monitor ID Bit 0
12 Monitor ID Bit 1
13 Horizontal Sync
14 Vertical Sync
15 not used

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-05-03 15:12

"VK" <vladislav@nospam.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> Jeg har nemlig fundet en beskrivelse af dem, men kunne ikke rigtig
> finde hvilke farver har trådene - RGB - siger jo af sig selv + deres

Det tror jeg bliver et større problem. Der er ingen standard for hvad farve
tråden skal have. Dette kan være er forskelligt fra producent til
producent.

--
Bjarke Andersen