Router og messenger
Fra : krammefyr

Dato : 20-05-03 12:55

Hej,

Min gamle router en DI-804 er lige stået af, og jeg skal ud og anskaffe mig
en ny. Denne gang vil jeg dog være sikker på, at den kan fungere 100% sammen
med Messenger - den gamle router kunne ikke sættes op til at understøtte
filoverførsel og tale, så derfor vil jeg være sikker på at den nye router
understøtter dette.

Jeg kigger i øjeblikket på to forskellige - 3COM OfficeConnect Cable/DSL
Gateway
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1674667895 og D-Link
DI-604 http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1674597895 -
Der er sikkert delte meninger om hvilken af de 2 routere, der er bedst, men
jeg er kun interesseret i om, de kan fungere 100% med messenger.

Nogle der har erfaringer med disse to routere og Messenger ?

Fra : René Jensen

Dato : 20-05-03 14:52

krammefyr wrote:
> [...]
> filoverførsel og tale, så derfor vil jeg være sikker på at den nye router

Så vidt jeg er orienterede så skulle alle routere understøtte Messengers
filoverførelse samt voicechat. Det handler om at sætte de rigtige
portfowards op i routeren, samt at de korrekte indstillinger i Messenger.
Derimod bruger man ICQ, som jeg, så bliver man nød til at åbne for
samtlige porte, og det er man ikke interesserede i. Selvom ICQ har et
faneblad hvor man angiver et dynamisk portrange, så virker det ikke helt
med ICQ alligevel, og ens overførelser går tabt.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : krammefyr

Dato : 20-05-03 18:32

Så vidt jeg ved, så skal routeren understøtte UPnP, og det gør DI-604 ikke
som udgangspunkt. Der fåes dog vist en firmware opgradering til denne, men
det var ved sådan en min gamle router stod af, så det vil jeg helst ikke ud
i, hvis jeg kan undgå det.

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 20-05-03 18:35

"René Jensen" <not4u2know@privacy.org> skrev i en meddelelse
> [...]
Klip
..

> [...]
> faneblad hvor man angiver et dynamisk portrange, så virker det ikke helt
> med ICQ alligevel, og ens overførelser går tabt.

Det er bestemt ikke min opfattelse.
Det har efter mine erfaringer meget at gøre hvilken router du bruger samt
hvordan den
administrere NAT på. Min bror har prøvet forskellige routere og de har ikke
fungeret så godt for ikke at sige slet ikke.
Man kan sagtens tekstchatte med stemmesamtale og filoverførsler her ikke
fungeret.
Senest har han dog prøvet en fra 3com og det fungere bedre.

Har været sat på sagen med de gamle routere men har trods mange timers
arbejde med at åbne og lukke porte ikke fået dem til
at spille som ønsket. 3com spillede af sig selv fra den dag den blev
tilsluttet (det var mig der tilsluttede den)

Steven.

--
Motorola Flare, Nokia 2110i, Alcatel One Touch Easy HF, Alcatel One Touch
Com, Nokia 9000, Nokia 9110 og nu Nokia 7650.

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 20-05-03 18:43

Og når mit indlæg på et tidspunkt havner på serveren så er det en D-LINK min
bror har fået og ikke en 3com som jeg ellers havde skrevet.

Sorry

Steven

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 20-05-03 18:40

"krammefyr" <krammedyr26@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Min gamle router en DI-804 er lige stået af, og jeg skal ud og anskaffe
mig
> en ny.

Trist.

> [...]

men> jeg er kun interesseret i om, de kan fungere 100% > med messenger.

> Nogle der har erfaringer med disse to routere og Messenger ?

Ja min bror havde samme problem og han prøvede D-link og den fungerer
udenmærket.
Dog ikke 100% perfekt men meget bedre end mange andre af de routere fra
bl.a.. SMC han prøvede.
Så D-linken kan jeg godt anbefale hvis du vil have en jordisk chance for at
dele filer og stammesamtale.
Det kan dog godt drille lidt skulle jeg hilse og sige.

Steven